A tavalyi év egyik, ha nem a legjobb autós játékát mutatom most be nektek. A teszet a nem rég tragikus körülmények között elhyunt McRae csaladjának ajánlom, nyugodjék békében!
Most evezzünk vidámabb vizekre. Köztudott, hogy a sorozat már igen rég óta a játékosok kedvence. A DiRT ezúttal kicsit más lett, mint az előző részek, ahol a klasszikus rallyé volt a főszerep. Most több tucat kategória áll a rendelkezésünkre. Megmaradt azért a klasszikus rally is, de mellé jött még sok más is. Ezek elég élvezetesek, van köztük jó néhány, ami tetszett, bár én leginkább a klasszikus rally versenyek felé hajlok. Sajnos úgy néz ki a sorozat mostantól kezdve ettől elszakad, így kevés az esély, hogy viszont láthatók ilyen játékot a PC képernyőjén. PS2-n egyébként megy egy sorozat WRC néven, melyben már a kedvencemé a főszerep, de sajnos ez nincs PC-n.
A játék egyébként hamarosan jön egy újra kiadással, melyben már magyarul beszél hozzánk navigátorunk, és természetesen a feliart is magyar lesz.
A játékban zene nem nagyon kapott helyet, ami van arra nincs nagyon panasz. A hangok egész jók, leginkább a motorok hangja díjnyertes.
A grfika pedig egészen elképesztő. A játék a Neon névre keresztelt motort használja, ami egészen gyönyörű látvány világot eredményez. Az autók sérülései is nagyon élethűek, a leglátványosabbak a nagyobb bukások. A gépigény viszont elég nagy ezáltal, de ezt már megszokhattuk.
A játékban egyébként nem szerepelnek híres versenyzők, csupán Colin McRae nevét látni legtöbbször, illetve néhányszor a nagy motoros, Trewis Pastrana nevét is láthatjuk.
A karrier módban egyszerű a dolgunk, megnyerni a versenyeket és az így szerzett pontokkal feloldani a többi versenyt, majd azokat is megnyerni és így tovább. Egy kategóriában min. két féle autó közül választhatunk, ebből egy általában alapból elérhetővé válik, a másikat már meg kell vennünk, amit a győzelmekért kapott pénzből tehetünk meg. Autón belül még lehetőségünk van csapathoz is igazolni, aminek igazából értelme nincs, csupán az autónk festése változik meg. Itt a legutolsó csapat festése az, ami ismerős lehet a valóságból néhány autónál.
A körök száma egyébként változó, leginkább a pálya méretétől függ, bár idővel minden pályán nő a körök száma. Autóink egyébként minden verseny után regenerálódnak, kivéve a három futamos, klasszikus rallyknál, ahol is az első két szakasz egymás után következik és nincs lehetőség javítása a két szakasz között, csupán a második után. Ekkor 60 perc áll a szerelők rendelkezésére, hogy összepofozzák a verdánkat.
Rosszat nem nagyon lehet mondani a játékra, viszont van egy nagyon idegesítő dolog a játékban. Lehetőség van arra, hogy autónkat vissza tegyük az útra ha éppen megpördültünk és nem akarunk a forgolódással időt veszíteni. Eddig oké is, csak ha éppen elnéztünk egy kanyart és leszáguldunk az útról és éppen egy fa felé tartunk egyszerűen nem engedi a játék, hogy visszateleportálódjunk az útra, csak azután, miután autónkat szépen összetörtük. Ez szvsz nagy szemétség volt. Ettől eltekintve nem rossz játék a DiRT, kipróbálása ajánlott!
Értékelés:
Grafika: 10/10
Zene/Hang: 10/9
Játékélmény: 10/9
Összesen: 93%
Gépigény:
- P4 3 GHz vagy Athlon 64 3000+
- 1 GB RAM
- 128 MB VRAM
- 13 GB HDD
Tehát elég nagy gépigénnyel van dolgunk.
Colin McRae: DiRT
2008.02.09. 18:05 Jedi
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://jatekbemutato.blog.hu/api/trackback/id/tr42332627
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.