HTML

Naptár

július 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Játékbemutatók, játéktesztek

Üdv! Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy jó és rossz játékokat mutassak be videók formájában, illetve írjak róluk. Ezen kívül foglalkozok még az élet dolgaival és filmkritikákat is olvashattok majd. Jó szórakozást!

Friss topikok

Linkblog

Blogajánló

Colin McRae: DiRT

2008.02.09. 18:05 Jedi

A tavalyi év egyik, ha nem a legjobb autós játékát mutatom most be nektek. A teszet a nem rég tragikus körülmények között elhyunt McRae csaladjának ajánlom, nyugodjék békében!
Most evezzünk vidámabb vizekre. Köztudott, hogy a sorozat már igen rég óta a játékosok kedvence. A DiRT ezúttal kicsit más lett, mint az előző részek, ahol a klasszikus rallyé volt a főszerep. Most több tucat kategória áll a rendelkezésünkre. Megmaradt azért a klasszikus rally is, de mellé jött még sok más is. Ezek elég élvezetesek, van köztük jó néhány, ami tetszett, bár én leginkább a klasszikus rally versenyek felé hajlok. Sajnos úgy néz ki a sorozat mostantól kezdve ettől elszakad, így kevés az esély, hogy viszont láthatók ilyen játékot a PC képernyőjén. PS2-n egyébként megy egy sorozat WRC néven, melyben  már  a kedvencemé a főszerep, de sajnos ez nincs PC-n.
A játék egyébként hamarosan jön egy újra kiadással, melyben már magyarul beszél hozzánk navigátorunk, és természetesen a feliart is magyar lesz.
A játékban zene nem nagyon kapott helyet, ami van arra nincs nagyon panasz. A hangok egész jók, leginkább a motorok hangja díjnyertes.
A grfika pedig egészen elképesztő. A játék a Neon névre keresztelt motort használja, ami egészen gyönyörű látvány világot eredményez. Az autók sérülései is nagyon élethűek, a leglátványosabbak a nagyobb bukások. A gépigény viszont elég nagy ezáltal, de ezt már megszokhattuk.
A játékban egyébként nem szerepelnek híres versenyzők, csupán Colin McRae nevét látni legtöbbször, illetve néhányszor a nagy motoros, Trewis Pastrana nevét is láthatjuk.
A karrier módban egyszerű a dolgunk, megnyerni a versenyeket és az így szerzett pontokkal feloldani a többi versenyt, majd azokat is megnyerni és így tovább. Egy kategóriában min. két féle autó közül választhatunk, ebből egy általában alapból elérhetővé válik, a másikat már meg kell vennünk, amit a győzelmekért kapott pénzből tehetünk meg. Autón belül még lehetőségünk van csapathoz is igazolni, aminek igazából értelme nincs, csupán az autónk festése változik meg. Itt a legutolsó csapat festése az, ami ismerős lehet a valóságból néhány autónál.
A körök száma egyébként változó, leginkább a pálya méretétől függ, bár idővel minden pályán nő a körök száma. Autóink egyébként minden verseny után regenerálódnak, kivéve a három futamos, klasszikus rallyknál, ahol is az első két szakasz egymás után következik és nincs lehetőség javítása a két szakasz között, csupán a második után. Ekkor 60 perc áll a szerelők rendelkezésére, hogy összepofozzák a verdánkat.
Rosszat nem nagyon lehet mondani a játékra, viszont van egy nagyon idegesítő dolog a játékban. Lehetőség van arra, hogy autónkat vissza tegyük az útra ha éppen megpördültünk és nem akarunk a forgolódással időt veszíteni. Eddig oké is, csak ha éppen elnéztünk egy kanyart és leszáguldunk az útról és éppen egy fa felé tartunk egyszerűen nem engedi a játék, hogy visszateleportálódjunk az útra, csak azután, miután autónkat szépen összetörtük. Ez szvsz nagy szemétség volt. Ettől eltekintve nem rossz játék a DiRT, kipróbálása ajánlott!
Értékelés:
Grafika: 10/10
Zene/Hang: 10/9
Játékélmény: 10/9
Összesen: 93%
Gépigény:
- P4 3 GHz vagy Athlon 64 3000+
- 1 GB RAM
- 128 MB VRAM
- 13 GB HDD
Tehát elég nagy gépigénnyel van dolgunk.

Szólj hozzá!

Star Wars: Empire at War

2008.02.08. 19:36 Jedi

Star Wars játékból kaptunk már nem egyet, szinte mind kiváló alkotás volt, a mai naping rajonganak értük. Stratégiai játékból azonban csak egyszer volt próbálkozás, kevés sikerrel. 2005-ben azonban újra próbálkozott a LucasArt, ezúttal nagy sikert aratva! Az Empire at War alcímmel megjelenő RTS rögtön sok millió SW fan szívébe belopta magát. A történet valahol a 3. rész után kezdődik. Természetesen lehetőségünk van mindkét félt, a Birodalmiakat és a Lázadókat is vezényelnünk. Az erőviszonyok jól megvannak osztva, ha a filmeket nézzük, úgyanis a Birodalomnak hihetetlen nagy serege volt a lázadók maroknyi sereg ellen. Ez megérződik a játékon is, a lázadókkal sokkal keményebb dolgunk lesz, de győzhetünk. Vissza történethez. Megkapjuk a már jól ismert univerzumot. Lehetőségünk lesz akár minden bolygót elfoglalni, de csak néhányat kell parancs szerint. Először egy űrcsatára kerül sor, ami mindenképp a játék egyik leghangulatosabb része. A hatalmas űrcsatak nagyon élvezetesek tudnak lenni, főleg amikor már rendelkezünk nagyobb cirkálókkal is. Csata közben bármikor visszavonulhatunk, ha éppen rosszul állunk, de erősítést is kérhetünk, ha egységeink elpusztultak. Amint legyőztük a bolygót védő flottát megkezdhetjük az inváziót és a bolyón kerül sor egy csatára. A csatákat egyébként ha nincs kedvünk letjászani a gép is lejátszhatja autmatikusan, aminek hátrány, hogy olykor iszonyú vesztességeket szenvedhetünk, ezért ezt inkább akkor alkalmazzuk, amikor megvagyunk győződve arról, hogy csak igen kis számú ellenséges egység található az adott bolygón. Ha már mi irányítjuk a bolygót lehetőségünk van építkezésre földön, űrben egyaránt. Az űrben űrállomást építhetünk és fejlszethetünk, míg a bolygón különböző gyárakat, védelmi eszközöket és bányákat építhetünk, ami pénzt hoz nekünk. Igazából könnyebb fokozaton a legtöbb dolog felesleges, elég csak egy gyalogság, esetleg még egy könnyű harcjármű gyár, a többi építési terület nyugodtan lehet bánya. Technologiánk szintje egyébként szépen lassan nővekszik, ez meglátszik az így elérhető új legyártható egységeken, egyre nagyobbak és erősebbek lesznek. Egységeinket nem árt összehangolatan irányítani, úgyanis mindegyiknek van jó ellenfele, aki ellen erős, van olyan, ami ellen viszont nagyon sérülékeny, pl:. egy csillagrombolóra nem célszerű ráküldeni egy corvette-et, igaz ők sem legyőzhetetlenek. Szerencsére nagyobb falat már nincs a játékban, esetleg módok segítségével, úgyanis így lehetőség van Szuper Csillagromboló építésére is, ami tényleg legyőzhetetlen, főleg ha többet építünk, úgyanis mire elérhetővé válik egyártalán nem lehetetlenség, belőlük ráadásul több száz vadászgép áramlik ki csata közben.
Egy kicsit visszatérve a történetre. Célunk itt is az, mint a filmekben, a Halálcsillag megépítése és a bolygók elpusztítása, illetve a másik oldalról nézve a Halálcsillag elpusztítása.
A játékban hősök is helyet kaptak, természetesen a filmből már ismert egyénekről van szó. Ilyenek pl:. Darth Vader, Luke, Ben-Kenobi, Solo kapitány és Chewbacca, stb. Nekik is vannak különleges képességeik, melyeket csata közben érdemes használni.
A játékban helyet kapott még egy harmadik, nem játszható "faj". Ők a kalózok. Csak néhány bolygó áll az irányításuk alatt, de nem is áll szándékukban terjeszkedni, viszont mindkét oldalra ellenségként tekintenek. Technologiai szintjük hasonló, mint a lázadóké és inkább rájuk is veszélyesek, ha kevesen vannak. A kiegészítőben (nem sokára teszt arról is) viszont már ővéké a főszerep, lehetőség van őket is kipróbálni.
A játékban helyet kapott még a Galatic Conquest mód is. Itt csak néhány bolygó van, és bármelyik félel játszható. Csupán egy feladatot kapunk itt. Ilyen pl:. az Alderaan elpusztítása, ami a filmből már ismert. Míg készül a Halálcsillag elkell foglalni az útbaeső bolygókat, majd elpusztítani a célpontot.
Van még skirmisch is, ezt is érdemes játszani, itt lehet több ellenfél is. Kicsit máshogy néznek ki a csaták, mint a kampány során, de könnyű rájönni.
A zenék természetesen a filmben hallottak, nagyon sok John Willams alkotás felcsendül, visszaadva az igazi SW hangulatot.
Hát ennyit erről, próbáljátok ki nyugodtan, ez mindenképp az egyik legjobb Star Wars alkotás!
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/10
Összesen: 95%
Gépigény:
- PIII vagy AMD 1 GHz
- 256MB RAM
- 32MB VRAM
- 2.5 GB HDD
A gépigény tehát hihetetlenül kicsi. Aki ennél jóval erősebb konfiggal rendelkezik (ilyen emberből bizonyára ma már sok van), az mindenképp tornássza fel a legmagasabb beállításokra, úgy az igazán látványos.

Szólj hozzá!

TimeShift

2008.02.08. 19:01 Jedi

A játék tavaly jelent meg, de nem keltett különösebb viszhangot, viszont így is elnyerte sok játékos tetszését. A történet szerint van egy rosszfiú, aki átveszi a hatalmat, kezében egy időmanipuláló ruhával. Felrobbant egy laboratoriumot is, ahol a ruhát fejlesztik, nekünk azonban sikerül a robbanás előtt elteleportálódnunk. Célunk természetesen a rosszfiú lekapcsolás, ám utunkban egy egész hadsereg. A ruhának hasonló a szerepe, mint a Crysis nanoruhájának, itt azonban "csak" az időt tudjuk kordában tartani kedvünk szerint egy rövid időre. Itt szinte az a helyzet, mint a Crysis-ban, vagyis hiába a képesség nem nagyon könnyíti meg a dolgunkat. Három időmanipulálós opicónk van: 1. megállíthatjuk az időt 2. lelassíthatjuk 3. visszatekerhetjük. Nagyon jópofa, ellehet vele szórakozni, és hülyét csinálni az ellenségből leginkább úgy, hogy leállítjuk az időt és elvesszük a fegyverét, aztán a szerencsétlen keresi hová tűnhetet, mi pedig nem kegyelmezünk...Ezen kívül az átjutást is segítik egykét helyen, pl:. egy elekromos árammal teli pocsoján csak az idő megállításával juthatunk át.
Fegyverarzenálunk nem olyan nagy, de a már jól ismer alapú. Van pisztoly, gépfegyver shoutgun, mesterlővész puska, stb. Egyszerre három fegyverünk lehet, a legajánlottabb a gépfegyver, shoutgun, mesterlővész puska "kombó". Lőszerhez a pályákon található lőszeres ládákból juthatunk. A grafika kicsit elmaradott a 2007-es "nagy" játékok szintjétől, de nem nevezhető rondának. Ellenfeleink nem csak szimpla katonák lesznek, lesznek köztük különleges fegyverzettel és képességel bírók is. Jármű vezetésére is van alkalmunk, egykét pályán Quad-ot terelgethetünk.
Összeségében nem lett olyan rossz játék, ha éppen meguntátok a CoD-ot vagy a Crysis-t vagy a többi nagyágyút és valami újra vágytok itt a TimeShift erre min. alkalmas.
Értékelés:
Történet: 10/7
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/8
Játékélmény: 10/8
Összesen: 85%
Gépigény:
- P4 2 GHz
- 512 MB RAM
- 128 MB VRAM
- 8 GB HDD
A gépigény tehát több, mint elviselhető.

Szólj hozzá!

Crysis

2008.02.08. 18:35 Jedi

A 2007-es év egyik legjobban várt játékát mutatom most be nektek. A játékot a nagy sikerű Far Cry készítője, a Crytek fejlszetette és az EA adta ki. A történet kezdetben más volt, mint a végleges, de aztán végülis változtattak ezen. Tehát, a történet szerint egy Csendes-Óceáni szigeten amerikai tudósok valamit, ami nem az, aminek elsőre hiszik. A szigeten átveszi az irányítást az Észak-Koreai hadsereg és túszul ejti a régészeket, tudósokat. Az amerikai hadsereg ekkor küld a szigetre egy különleges osztagot, melynek mi is tagjai vagyunk. Miért is különleges ez az osztag? Leginkább a ruházatunk, az ún. nanoruha miatt. Ez különleges képeségekkel ruház fel minket, ezek a következők: erő, szupergyors futás, láthatatlanság és a páncélzat. A ruhánk energiával működik, mikor elfogy a képességek nem lesznek használhatóak, viszont elég gyorsan visszatöltődik. Elsőre azt hinnénk, így egy nagyon könnyű kis játékot kapunk, féistenek lehetünk, pedig nem így van. Tény, hogy látványban, hangulatban nagy jó húzás volt ez, viszont a játék későbbi szakaszában ez cseppet sem könnyíti meg a dolgunkat, inkább a játék elején lehet még elszórakozni az ellenséggel így. Természetesen később is ugyanúgy szükségünk lesz rá, de semmivel sem lesz könnyebb így, mintha nem lenne ilyen ruhánk. A fegyverarzenálunk egész változatos. Van pisztolyunk, melyből akár kettő is lehet kezinkben, van shotgun, gépfegyver, mesterlővész puska, rakéta vető, gránát, egykét spéci fejlesztés és lehetőségünk lesz egy idegen fegyverrel is aratni. Ezen kívül még járművek is vannak, melyekkel kedvükre furikázhatunk az utakon. Van terepjáró, természetesen géppuskával felszerelve, teherautó, melyen szintén ott vírit, és van sima furgon is. A hangok, zenék terén jó a helyzet, kiválóra vizsgázott belőle a játék. A játékélménnyel sincs gond, engem leginkább az átvezető animációk hangulat nyűgözőtt le. Na igen, a grafika. A játék elnyerte a "minden idők legszebb játéka" címet, nem véletlenül. A látvány tényleg elképszető, hihetetlen, milyen szép lett. Sajnos ennek van hátulütője is, mégpedig a gépigény, mely valami egészen hatalmas lett, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy magas felbontás és magas beállítás mellett még a legjobb videókártyákat is megizzasztja. Visszatérve a törénethez. Amint megérkeztünk a szigetre máris furcsaságokat tapasztalhatunk. Nagyon hamar két társunk is életét veszti furcsa körülmények között. Valami olyan végzett velük, ami nem emberi, de még csak nem is emberi és senki sem tudja, hogy mi az. Erre hamar rájöhetünk, amint kiderül a szörnyű igazság: a lelet, amit találtak egy idegen űrhajó. A játék végén tiszteletünket tehetjük benne, ahol gravitáció nélküli élet van. Bent különös lényekkel találkozhatunk, melyek nem igazán örülnek nekünk. Láthatjuk, hogy egészen fejlett technologiájukat robotsereg gyártásra használják fel. Gondolom rájöttök, nekünk szánják őket, de nem ajándékba. Amint kijutunk az űrhajóból jön az újabb gond. Az űrlények lefagyasztják a fél szigetet, de később a lefagyott terület mérete egyre csak nő. Nekünk ekkor a célunk a menekülés, mely egészen drámai. Halottnak hitt parancsnokunk visszatér, vele és még pár, addigra odavezényelt amerikai katonával kell elhagynunuk a szigetet. Itt alkalmunk lesz letesztelni vezetői képességünket, ugyanis egy szállítógépet lesz alkalmunk vezeti. Amint visszatértünk ezzel az egyik anyahajóra jön egy kis szünet, majd elrendeli a tengernagy, hogy ledobjanak egy atombombát, ami reményei szerint elpusztítja az űrhajót és vele az egész söpredék űrlényt. Ám, nem így történt. A robbanás ereje csak nagyobb erővel ruházta fel az űrhajót, és a lefagyott terület mérete még jobban megnő, az egész sziget megfagy ekkor, ráadásul az űrlények támadást indítanak ellenünk. Felkel tehát venni ellenük a harcot, miközben találkozhatunk két gigantikus méretű ellenfél ellen is, legyőzésük nem túl nehéz, de azért megizzaszthatnak.
Röviden, tömören ennyi, valószínűleg úgyis játszottatok vele vagy tudtok róla mindent.
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/10
Zene/Hang: 10/9
Játékélmény: 10/10
Összesen: 95%
Gépigény:
- P4 2.8 GHz
- 768 MB RAM
- 256 MB VRAM
- 12 GB HDD
A gépigény tehát egészen horrorisztikus, mondjuk ezért a látványért még egészen elviselhető.

Szólj hozzá!

RTL Biathlon 2008

2008.02.08. 17:53 Jedi

Igen, igen, ismét egy síelős játék. Aki nem tudná, a biatlon=sífutás + lővészet. Futásnál bizony figyelnünk kell, hogy emberünk ne fáradjon el, de ugyanakkor a mezőny élén tudjon maradni. Lővészetnél pedig a találatok pontosságra kell ügyelni, ha mégis hibázunk komoly időveszteséggel kell számolnunk. Egy pálya általában több körből áll. Ezúttal lehetőségünk lesz női karakter irányítására is, ezt leginkább az Alpine Ski Racing-ből hiányoltam, mivel ott a női sínek is igen komoly szerepe van. A menű és az egész játék ezúttal kicsit másképp fest, mint az előző két síelős játékban, de szemmel láthatóan vannak hasonlóságok. Karrier mód természetesen ismét van, hasonló szisztéma szerint, mint az előzőekben. A grafika itt is elég szép, nincs panasz rá. A karakterek mozgása is nagyon életszerű, csak úgy, mint a többi RTL játékban. Igazából minden ugyanolyan szép, jó, minden játékban, csak itt úgye most a sífutás + lővészet a feladatunk, melyből inkább a futás a nehezebb. Pl:. mikor először játszottam vele az első kör még nagyon jól ment, ott voltam elől, de aztán a 2. kör pokol volt, nagyon elfáradt az emberem, nagyon leszakadtam a többiektől, és a mezőny végén végeztem. Aztán végülis belejöttem, kiderült nem is annyira nehéz, mint az elsőre látszik. Ez a rész is bejött, bár nem annyira, mint az előző két játék.
Hát ennyi lenne, a sport szerelmeseinek természetesen kötelező darab!
Értékelés:
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/7
Játékélmény: 10/8
Összesen: 88%
Gépigény:
- P4 vagy AMD 1.4 GHz
- 256 MB RAM
- 64 MB VRAM
- 1.5 GB HDD

Szólj hozzá!

Kane & Lynch: Dead Men

2008.02.08. 17:42 Jedi

A játékot az Eidos fejlesztette, akikhez a Hitman széria is fűződik, tehát jó játékra lehet számítani a név alapján. Eme TPS-t, ahogy látom sok helyen lehúzták, elég felemás értékeléseket kapott. Nem értettem sokáig, hogy ez miért lehet, a videók, képek alapján nem láttam okot erre, szépnek, jónak tűnt. Aztán megadódott a lehetőség, hogy kirpóbáljam. Már az első 1-2 pálya is elvarázsolt, leginkább a hangulatával. Igazából egy szó illik rá: ez egy marha jó játék :D A történet nem egy hollywood-i sikersztori, de nem rossz. Adott a főhősünk, Kane, aki a börtönben van. Itt találkozik Lynch-el. Miközben egy busszal épp szállítanak minket, sikerül megszöktetniük minket. Kane és Lynch nem éppen a legjobb cimborák, elég sok a fuck és a shit a mondataikban, de a játék során segítik egymást, bár leginkább Lynch segít Kane-nek. Kane adósa néhány nagyobb rosszfiúnak, idővel elrabolják lányát és feleséget, utóbbit meg is ölik, előbbit pedig ki kell szabadítanunk. Elég változatos pályákat kapunk, a szökés után lesz bankrablás, autós üldözés, szöktetés, dzsungeles pályák, szóval tényleg változatos, élvezetes küldetéseket kapunk. Ahogy a GoW-ban, itt is van jelentősége a fedezék rendszernek, mely itt is jól lett megcsinálva, és itt is erősen ajánlott olykor fedezéket kereseni, különben rosszul járhatunk. Meghalni kicsit másképp lehet. A sok találat után a képernyős elvöröslik, majd földre rogyunk. Ekkor mindenféle beszélgetéseket hallani, ezek Kane-el kapcsolatosak. Ekkor még van néhány másodpercünk, hogy társaink belénk szúrjanak egy injekciós tűt, megmentve életünket. Fordítva is így működik. Fegyverarzenálunk egész változatos. Egyszerre két fegyver lehet nálunk, egy pisztoly, és egy nagyobb kaliber, mely lehet mesterlővész puska, gépfegyver, géppuska, rakétavető, stb. Plusszként lehet nálunk gránát, ezekből van robbanó, illetve füst is, utóbbit vissza is dobhatjuk. Ami tetszett, hogy a legtöbb fedezéket szétlővetjük, tehát nincs biztonságban egy betonfal mögött az ellenség, és adott esetben mi sem. Gránátjaink hatása megfelelő, bár a robbanás effekt lehetett volna szebb is. A hangok terén jó a helyzet, nincs ok panaszra, zenéből nincs sok, ami van, az viszont jó. Grafika, és ha már itt tartunk gépigény terén nagyon jó a helyzet. Kis gépigény, eszméletlen látvány, kb. így tudnám jellemezni. A játék nálam 1600 x 1200-as felbontásban, high beállítások mellett zökkenés mentesen futott. El sem tudtam ezt képzelni előtte, nagyon örültem neki ( az 1600 x 1200-as felbontás kipróbálása eszembe nem jutott volna, valószínűleg a gép állította be így, mivel az a monitorom felbontása). Maguk a karakterek is egész szépek, van arcmimikájuk is, ami ma már elvárható. A mozgásuk is egészen lenyűgöző, nagyon valósághű. Összeségében nem lett ez rossz játék, kipróbálása ajánlott.
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/9
Zene Hang: 10/8
Játékélmény: 10/9
Összesen: 92%
Gépigény:
- P4 vagy AMD 2 GHz
- 1 GB RAM
- 128 MB VRAM
- 10 GB HDD
A gépigény tehát egész kellemes, ráadásul igen szép látványt kapunk ezért cserébe.

1 komment

Gears of War

2008.02.01. 18:42 Jedi

A játék 1 éve már megjelent X-BOX 360-on. Akkor nagy siker volt, és tavaly ősszel végre PC-n is megjelent. A PC-s verzió állítólag még szebb is lett, ráadásul a története is kibővített, a  konzolos verzióban van egy kis kimaradt rész, ami itt megvan. Bónuszként még egy kooperatív mód is került, így bármikor végigtolhatjuk valamelyik haverral is. Aki nem tudná, a játékban Marcus Fenix-et alakítjuk, aki nem rég szabadult a börtönből, pontosabban a szabadulás pillanatait is szemmel követhetjük. Míg csücsült a börtönben megjelent egy faj, melynek neve Locaust. Ezek az ocsmány dögök hatalomra törnek és háborút robbantottak ki. Mi rövid időn belül irányító egyéniség leszünk. Általában négyen leszünk, bár olykor külön válunk, ekkor válsztható két útvonal. Ahogy haladunk előre egyre több az ellenfél, és egyre különbözőbb ocsmányságokkal találkozhatunk.
Fegyverarzenálunk szinte már a megszokott. Van egy pisztolyunk, emlett gépfegyverek, shoutgun, mesterlővész puska és gránátok. Egyik gépfegyverünk különlegessége, hogy az elejére egy láncfűrész került a közelharc miatt, ezzel igen nagy vérfürdőket rendezhetünk. A pályák egész hangulatosak lettek, vannak látványosságok is. A zenék, hangok egész kellemesek, élvezhetőek. A grafika gyönyörű lett, ráadásul a gépigénye nem túl nagy. Az irányítás jó lett, a fedezék rendszer használata egyszerű is jó. Lehetőségünk van fedezék mögül is tűzelni és mozogni is mögötte.
A Gears of War mindenképp egy sikeres portolás, jó az irányítás, a gépigény se vészes, sőt még szebb is a konzolos verziónál. Erősen ajánlott kipróbálni, aki teheti, ne habozzon, próbálja csak ki!
Ui: sajnos most csak ilyen rövidke értékelésre futótta, már több mint 1 hónapja nem játszottam vele, sőt nem is tudtam végigvinni, kb. a felénél le kellett törölnöm, de hamarosan ismét neki vágok és akkor talán jön egy kis ráadás is.
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/10
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/9
Összesen: 92%

Gépigény:
- P4 2.4 GHz
- 1 GB RAM
- 128 MB VRAM (256 MB ajánlott)
- 13 GB HDD
Tehát nincs túl nagy gépigénye, egy erősebb középkategóriás gépen igen szép látvány tárulhat elénk.

Szólj hozzá!

Panzer Elite Action: Dunes of War

2008.01.17. 09:21 Jedi

A kiegészítőre se kellett várni, amit mellesleg már akkor bejelentettek, amikor az alapjáték még a boltok polcaira se került. Ahogy az alcímből is kiderül, most az Észak-Afrikai fronton kell helyt állnunk. A játékban van néhány változás, de vannak régi dolgok is. Pl:. a grafikai, az nem változott, maradt olyan jó, mint volt. Sajnos a fizika sem változott, így megint számítani lehet a Tigris vs. Sherman párbajok játszi könyedségére(gondolom kitaláljátok melyik oldal szemszögére gondolok). Pályákból nincs sok, viszont kaptunk új járműveket, aminek bizony van egy hátulütője is, mégpedig az, hogy néhányat még csak nem is irányíthatunk, csak kilőhetjük vagy segíthetjük őket(oldaltól függően). Amit ténylegesen vezethetünk és új, abból csak kettő van, ez a Panzer IV F2 (+kötényezéssel és nagy torkolatú ágyúval) és a Churchill tank. Amit nem, ezek a Crusader, a Cromwell, a StuG IV és a Jagdtiger. Ezek vezetésére mindössze multiban van lehetőség. A küldetésekből tényleg kevés van, viszont ezek elég hosszúak ( átlag 15-20 perc) lettek, és nehezek is. Az első részben az ilyen nagyobb offenzívák sem okozhattak gondot a tapasztaltabbak számára, most azonban megizzasztanak minket. A legnagyobb gondot még mindig az ágyúk okozzák, nem kis mértékben, mert itt nagyon sok lesz belőlük, legtöbbször jól elbújtatva, illetve a csapatosan ránktámadó harckocsik is okozhatnak némi fejfájást. A gyalogság is megmaradt, ám ismét olyan hasznavehetetlenek, értelmetlenek,  mint az első részben, vagyis csak arra valóak, hogy szétlőjük őket. Természetesen a repülők is megmaradtak, amelyek most sem okozhatnak túlságosan nagy gondot. Az újdonságoknak itt vége is szakad. Nem lett rossz kiegészítő, sőt, még talán jobb is, mint az alapjáték, csak rövid, még ha kieg. is. Remélem majd megjelenik egy új rész, lehetőleg jobb fizikával, mert ez enyhén szólva is unreális.
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/7
Játékélmény: 10/8
Összesen: 85%
Gépigény:
- Pentium IV 1.4 GHz vagy AMD 2000+ (ajánlott: PIV 2.6 GHz)
- 256 MB RAM ( 512 MB ajánlott)
- 64 MB VRAM (DX8) ajánlott: 128 MB VRAM (DX9)
- 2 GB HDD

2 komment

RTL Ski Jumping 2007

2008.01.15. 17:31 Jedi

Mostanában elég nagy sí lázban égek, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy ismét egy síelős játékról írok. Ahogy a játék nevében is benne van, itt a síugrásé a főszerep. Már jó néhány éve követem figyelemmel a közvetítéseket az EuroSport-on, nagyon szeretem ezt a sportot. Nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy bizony van játék, és még jobban, amikor végre kipróbáltam. A fejlesztők ugyanazok, mint az Alpine Ski Racing-nél, ez megis látszódik jó néhány dolgon. A lehetőségek ugyanazok, ám újdonságként bekerült a tutorial, ami segít, hogy bele jöjjünk ebbe a nem könnyű játékba. Az irányítást nagyon jól oldották meg, mindössze az egerünkre lesz szükség, azt kell mozgatni a megfelelő irányba a megfelelő időben. Meg található még a gyakorlás opció is, itt bármelyik sáncon ugorhatunk a kedvünk szerint, be állíthatjuk az időjárást, illetve, hogy melyik belülőből szeretnénk ugrani. A karrier mód szintén megtalálható, ismét létre kell hoznunk egy saját karaktert. A karrier opicók is a régiek, van junior, amatőr és profi kategória. A felszerelésünk továbbra is fejleszthető, ám most koránt sincs akkora választék, mint az ASR-ben, ami szerintem jó, mert ott túlságosan sok választék volt egy kategóriában, itt ez a szám bőven elviselhetőre csökkent, ráadásul itt az árak sem olyan magasak. Edzőre és gyuróra most is szükség lesz a régi szisztémák szerint, bár a költségek itt is csökkentek. Karakterünk egészen fiatalon kezd, és szezononként egyre több tapasztalatot szerez. Most is érdemes többször végigjátszani a junior kategóriát, ezuttal a fejlődés érdekében, a felszerelés fejlesztése már nem lesz gond. Egy szezonon belül több bajnokság is van, ez a junior és amatőr kategóriában egyaránt négy, a profiban pedig már hét kategóriában kell összemérnünk az erőnket.
Most rátérek magára a játékra. Adott egy sánc, aminek mérete 100 m-től kezdve lehet akár 200, vagy több is. Minden pályán van egy rekord ugrás, amit egy piros vonal jelez a pályán, illetve van egy kék, ami az addig legnagyobb ugrást jelzi a versenyen. Az ugrásoknál nem árt figyelni a szelet, döntő mértékben befolyásolják az ugrásunkat.
A versenyzés menete egyszerű: alapból 72 induló van. Kezdésnek van egy kvalifikáció, amibe a legjobb 50 ugró kerül be. Ezután kezdődhet a verseny. Az első sorozat legjobb 30 ugrója kerül tovább a második sorozatba és a két eredmény dönti el a végeredményt. Az eredményeknél nem csak az ugrást nézik, hanem a pontokat is. Igazából a pontok döntenek, ehhez jó időben kell elugrani, szép testtartást kell pródukálni, illetve a telemárknak (a leérkezés) is tökéletesnek kell lennie.
Kaptunk újdonságokat is, bár ezek nem számottevőek. Ha jól teljesítünk kapunk szponzort, valamint részt vehetünk kvízekben is, nővelve pénz összegünket.
Igazából ennyit kell tudni a játékról. Szóval, ha ti is szeretitek ezt a sportot próbáljátok ki nyugodtan, megéri!
Értékelés:
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/7
Játékélmény: 10/9
Összesen: 90%
Gépigény:
- P IV 1.4 GHz
- 256 MB RAM
- 64 MB VRAM
- 3 GB HDD

Szólj hozzá!

Alpine Ski Racing 2007

2008.01.14. 12:22 Jedi

A sí sport szerelmeseink közel állhat a szívükhez az Alpine Ski Racing 2007. A németek által fejlesztet játék már egy ideje megjelenik PC-n is és konzolon is ám ott jóval nagyobb az érdeklődés iránta, ráadásul szinte minden téli sportágból készül ott egy játék, ide haza nem valami elterjedtek. Na, de nézzük a játékot. Amint beléptünk választhatunk egy kis gyakorlás, egy verseny vagy egy karrier között. Karrier előtt csinálnunk kell egy karaktert. Az alakítható opciók száma nem túl nagy, csak a felszerelése között van választék, amit a karrier alatt a "shop" menü pont alatt vásárolhatunk, illetve adhatunk el a már meglévőből. Ezek akár igen drágák is lehetnek, ezért megis kell dolgozni értük. Azon kívül, hogy a legtöbb jól is néz ki segítenek a versenyzésben is egy keveset, tehát már ezért is érdemes vásárolgatni. Karrierünk elgedézéshez szükségünk lesz egy edzőre, valamint egy gyuróra, ők hoznak minket jó formába és minden munka után ki kell fizetni őket. Természetesen minél nagyobb tudású a szakember, annál többet kér a munkájáért. Edzésre egyébként lehetőség van pályán is, ez főleg a plussz pontokért jó, amik segítenek a fejlődésben.
Most kicsit a versenyekről beszélek. A játékban négy féle típus került be. Ezek a Downhill, Super-G, Giant Slalom, Slalom, valamint két "bónusz", a Speed Downhill és a Black Piste, ezek az edzésnél érhetőek el. Verseny előtt mindig tájékoztatást kapunk, hogy éppen hol és milyen típusu verseny vár ránk. Betöltésnél kapunk egy kis infórmációt a pályáról (helyszín, pálya hossza, rekord idő, a rekord idő tartója). Mielőtt nekiesnénk a pályának lehetőségünk van egy próbamenetre, ezt lehetőleg mindig használjuk, ha még nincs túl nagy tapasztalatunk, vagy éppen először járunk egy bizonyos pályán. Ezután már az éles menet következik, ami egy, de némely esetben két körből áll. Utóbbinál a két menet eredménye összadódik és így kerül ki a végső eredmény. Az első helyezésekért szép kis summákat zsebelhetünk be, de az első három helyért megkapjuk a magunk kis trófeáját.
Visszatérve a karrierre. Három kategóriában indulhatunk, ezek a Junior, Amatőr és Profi. Feljebb haladva több pálya áll majd rendelkezésünkre, de ugyanakkor a dolgunk is nehezebb lesz.
Most jöjjenek a verseny típusok jobban elemezve.
Downhill: egyszerű pálya, "csak" le kell síelni a pályán. Igazából nem olyan nagy a sebesség, így nem okoz gondot a kapuk bevétele.
Super-G: hasonló, ám sokkal gyorsabbak vagyunk, hatalmas ugratók is találhatóak a pályákon, illetve éles kanyarok.
Giant Slalom: a szlalom (szerintem) jobbik fajtája, amikor szélesebb a pálya és a kapuk is sokkal jobban, gyorsabban bevehetőek.
Slalom: nagyon kis pályán kell kis "kapukat" bevenni, amik itt "botok". Nagyon nehéz, megtanulásához sok gyakorlás szükséges. Nehézsége főleg abban rejlik, hogy nem elég szépen bevenni a kapukat, még gyorsnak is kell lenni, ami ilyen kis pályákon igen csak nehéz.
Speed Downhill: egy nagyon magas pontból nyílegyenesen kell lecsúszni. A cél itt a minél nagyobb sebesség elérése.
Black Piste: mint a valóságban. Egy szimpla sípálya tele ugratókkal és veszélyekkel, mint pl:. a fák, ezért nem árt ovatosan száguldozni közöttük, ne hogy esés legyen a vége.
Nagyjából ennyit kell tudni a pályákról. Aki még nem játszott ilyen játékkal inkább gyakoroljon előtte, majd utána jöhet a karrier.
Összeségében: az Alipine Ski Racing 2007 egy nagyon jól össze rakott kis síelős játék, ráadásul a grafikája sem valami rossz. Csak ajánlani tudom azoknak, akik a virtuális síelésre vágynak.
Értékelés:
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/8
Játékélmény: 10/9
Összesen: 90%
Gépigény:
- P IV 1.4 GHz
- 256 MB RAM
- 64 MB VRAM
- 4 GB HDD

Szólj hozzá!

Panzer Elite Action: Fields of Glory

2008.01.13. 18:21 Jedi

A Panzer Elite neve ismerősen csenghet a PC-s öregrókáknak, korábban már volt belőle rész, mely nem volt túl nagy siker. 2006-ban jelent meg ez a játék, amit a (szerintem) többségnek nem túl sokat mondó ZootFly fejlesztet és a JoWooD (Pokoli Szomszédok) adta ki. Igazából ez a rész sem szólt olyan nagyott, de az eladások elég jók voltak. Ahogy a nevéből is sejthető, itt a tankoké a főszerep. Természetesen ebben a játékban is három kampány kapott helyet, ahogy a legtöbb II. vh-s játékban, egy német, egy szovjet és egy szövetséges. Időrendben bejárjuk az egész háborút, 1939-től egészen 1945-ig. A kampányok egymás után követik egymást, naná, hogy időrendben. Az első kampányban a németekkel kezdünk. Először Lengyelország lerohanása a cél. Azután jön Franciaország, majd Oroszország. Az orszokkal Sztálingrád felszabadítása lesz először a cél, majd a németek hazazavarása (pontosabban csak Kurszk-ig). A Szövetséges kampány a D-Nappal kezdődik és a Rajna eléréséig, a Németországba való betörésig zajlik. Tankjaink minden kampányban kisebb fegyverzetű, páncélzatúval kezdődik, míg végül nem kapunk valami acélszörnyet a seggünk alá. Egyébként egy tankot nem mindig csak egy küldetésen irányíthatunk, lesz lehetőségünk némelyiket többször is kezelni. Következzék egy kis leírás a játékban található tankokról:
Német:
- Panzer II: kis páncélzatú, gyenge fegyverzetű, de fürge harckocsi. Fegyverzete: 1 db 20 mm-es gépágyú és 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer 38 (t): kis páncélzat, közepes fegyverzet, és fürgeség jellemzi. Érdekesség, hogy ez egy Csehszlovák gyártmány, a németek Csehszlovákia lerohanásakor zsákmányoltak belőle. Fegyverzete: 1 db 37 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer III: közepes páncélzatú, fegyverzetű és viszonylag fürge is. Fegyverzete: 1 db 50 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer IV: viszonylag erős páncélzatú, erős fegyverzetű, fürge. Fegyverzete: 1 db (rövidcsővű) 75 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer V Panther (Párduc): erős páncélzatú és fegyverzetű, ráadásul nagyon fürge, alig van ellenfele. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska. Érdekesség, hogy ezt egy lopott járműként a szovjet kampányban irányíthatjuk.
- Panzer IV Tiger I (Tigris): Erős páncélzatú, előlről szinte kilőhetetlen, erős fegyverzetű, melynek nincs ellenfele és az esetek 90%-ban egy lővéssel a roncstemetőbe küldi az ellent, ám egy kicsit lomha. Fegyverzete: 1 db 88 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer IV King Tiger (KirályTigris): a csatatér ura, vastag páncélzat és félelmetes fegyverzet, egyedüli hátránya a lomhaság. Fegyverzete: 1 db 88 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
Szovjet:
T-34/76: közepes páncélzat, fegyverzet, és fürgeség jellemző rá. Fegyverzete: 1 db 76 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
T-34/85: erős fegyverzet, viszonylag erős páncélzat és fürgeség. Fegyverzete: 1 db 85 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
KV-1: közepes fegyverzet, erős páncélzat. Talán csak egy kicsit lomha. Fegyverzete: 1 db 76,2 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
JS-1 (IS-1): erős páncélzat, erős fegyverzet, viszonylag gyors. Fegyverzete: 1 db 85 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
JS-2 (IS-2): erős páncélzat, erős fegyverzet, viszonylag gyors. Fegyverezet: 1 db 122-mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Szövetséges:
M4 Sherman: közepes páncélzat, fegyverzet, gyors. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
M24 Chaffe: közepes páncélzat, fegyverezet, de nagyon gyors. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Sherman Firefly: közepes páncélzat, de nagyon erős fegyverzet, és gyors is. Fegyverzete: 76,2 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es ágyú.
M26 Pershing: erős páncélzat, fegyverzet, közepesen lomha. Fegyverzete: 1 db 90 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Most jöjjön néhány dolog, amely elmondható a tankokról. Először is rettentően kicsik a különbségek. Alig vehetőek észre a lővegek és a páncélzat közötti eltérések. Azért gondoljatok bele, mégis milyen az, hogy egy Sherman és egy Tigris között alig-alig van különbség? Már pedig nem sok. Egyedül a sebesség különbség az, amit észre lehet venni, de ezt is csak éppen hogy.
A hangok olyan közepesek, a járművek hangjai között is alig van különbség, a lővegek hangjai között már azért jobb a helyzet, ott hallható a különbség. A géppuskák hangja teljesen ugyanaz, tök mindegy melyik nemzet harckocsijáról legyen szó. Zenéből nincs túl nagy választék, de ami van, az egészen jó. Ennyi a hiányosság, ami a zenéket, hangokat illeti, más gond nincs velük.
Most rátérek a grafikára. Nem mondható olyan rossznak, az időjárás elemek (eső, hó) szép, a táj is szép, de vannak kivételek. Az épületek (már ahol van) nem valami szépek, kicsit elhanyagoltak, bár a legtöbb, ami van az is szét van lőve, tehát ez megbocsátható, amúgy sem a házakra fogunk koncentrálni. Főleg a járművek a szépek, bár úgye ez a játék rájuk fókuszál, így ez egyértelmű. Mindegyik szép, kidolgozott. 2006-ban ez a grafika olyan erős közepesnek mondható, egy évvel korábban inkább megálta volna a helyét, de összeségében nem olyan rossz.
Most egy kicsit beszéljünk magáról a harcról. Egy küldetést mindig társakkal kezdünk, ezt változó számú lehet, de lesz olyan is, amikor egyedül leszünk. Nem mellesleg magában a harckocsinkban is vannak társaink, akik igazából semmire sem valóak, csak társalogni szoktak a rádión keresztül, felhívják a figyelmünkre a veszélyt, stb. Parancsnokként mindent mi fogunk csinálni. Mi vezetjük a tankot, mi lővünk, még a géppuskával is. Ebből leszürhető, hogy ez a játék arcade. Parancsnokként egyébként rendelkezésünkre áll egy távcső is, mellyel felderíthetjük a terepet, ám ebben a funkcióban nem tüzelhetünk az ellenfélre, viszont így is be tudjuk mérni őket. Olykor kérhetünk légitámogatást is, a célpontot a távcső segítségével jelölhetjük meg. Páncélos társainkra nem árt vigyázni, nélkülük nem olyan könnyű. Életünket és lőszerünket könnyen feltölthetjük a pályákon elhelyezett "tölő állomásokon". Társainknak mindössze az életét kell tölteni, ezt nekünk kell megparancsolni nekik, lőszerből végtelen áll rendelezésükre, így nincs rá szükségük. Ellenfeleink nem csak tankok lesznek. Lehetnek tankelhárító ágyúk, páncéltörős katonák, aknák vagy éppen repülők. A legveszélyesebb igazából az ágyú, mert messziről észre vesznek és nagy kárt csinálnak, és általában sokan vannak. Az aknák meg teljesen feleslegesek, mivel úgyis észre vesszük őket. De összeségében a legnagyobb gond a tankok fizikája, az, hogy szinte különbség sincs a pálcélzatuk és tüzerejük között, ez nagyon lerontja a játék hangulatát.
Most összefoglalnám a jó pontokat is, mive eddig inkább szidtam a játékot, ami nekem bejön. Hogy miért? Lássuk. Jó pontnak nevezném a hangulatot. Sok hangulatos rész kerül bele a játékba, amik tényleg átéreztetik velünk, mit éreztek igazából több, mint 60 évvel ezelőtt a csatákban. Ilyen pl:. a Kurszki csata, ami azóta is a világ legnagyobb páncélos csatájaként ismert. Bár teljesen nem érezeti át velünk, mégis fantasztikus lett, olykor több tucat tank ront egymásnak, összesen pedig 2-300  jármű található a pályán. Jó pont még a grafika is. 75%-ban jó, 15%-ban piszok jó, a maradék 10%-ban pedig ronda, de összeségében tényleg jó.
Nagyjából ennyit érdemes tudni róla, kellemes kikapcsolódást nyújthat azoknak, akik már régóta várnak egy ilyen játékra! A műfaj kedvelőinek meg egyenesen kötelező, mondjuk nincs is túl nagy választék.
Értékelés:
Történet: 10/7
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/8
Játékélmény: 10/9
Összesen: 82%
Gépigény:
- Pentium IV 1.4 GHz vagy AMD 2000+ (ajánlott: PIV 2.6 GHz)
- 256 MB RAM ( 512 MB ajánlott)
- 64 MB VRAM (DX8) ajánlott: 128 MB VRAM (DX9)
- 1.5 GB HDD
Tehát nincs nagy gépigénye, a gyengébb vasakon is elmegy.

5 komment

Company of Heroes: Opposing Fronts

2008.01.10. 16:47 Jedi

Ezúttal a nagy sikerű, Company of Heroes kiegészítőjét fogom boncolni.
A játék tavaly ősszel jelent meg. Ezúttal két új kampány, valamint két új helyszín (inkább egy) került a játékba. A Brit 3. hadsereg és Német Panzer Elite. A britekkel a fő célpontunk Caen felszabadítása és védelme lesz a feladat, míg a németekkel a Market Garden hadművelet megfékezése. Kezdjük a britekkel. Már az elején észrevehetjük, hogy van különbség az alapjátékhoz képest. A gyárak itt mozgó teherautók, melyeket áttelepíthetjük más helyre is, de mások pl:. a géppuskafészkek is. Nagyon jó újítás, hogy a tankelhárító ágyúk ezúttal egy beásott, a gyalogság ellen viszonylag jól védett helyen vannak, hátrány viszont, hogy így nem tolhatjuk el őket. Építhetünk szintén beásott aknavető állást, előnyei, hátrányai ugyanazok, mint az ágyúnál. Természetesen tűzérségi ágyú is építhető, mely itt szintén be van ásva, ám hátránya, hiába van lecsökkentva a lőtávolság (ami úgye a valóságban nagyon nagy volt), így is iszonyú kicsit, viszont a pusztítás mértéke megmaradt. A gyalogsági egységeknél nincs túl nagy változás, szinte minden ugyanaz, illetve nem, mert úgye brit katona mivel is lenne ellátva, ha nem brit ruházattal, fegyverrel. Tankoknál is nagy a változás, csak brit típusokat kapunk más képességekkel, mint az alapjátékban. Hasznos képességük, hogy beáshatjuk őket, nővelve a védelmet, bár ez a hatalmas acélszörnyek ellen így is kevés. A tapasztalati pontok megmaradtak, és most is levásárolhatóak. Ezekből nagyon sok új, hasznos egységet, támogatást kérhetünk. Nagyjából ennyit érdemes tudni a britekről, most jöjjenek a németek.
Míg az előző rész kampányában, skirmish-ében a Werchmat-al vagy éppen ellen kellett megküzdeni, itt a Panzer Elite hadosztály kapta a főszerepet. Ahogy a nevében is benne van, ez egy elit páncélos hadosztály, mely a villámháborús taktikára épül. Az egységekben itt is van újdonság, főleg az Sdkfz 251.-es féllánctalpas járműben, úgyanis több, új változata is megtalálható, olyanok, mint pl:. a lőszer szállító, aknavetős, tankelhárítóval felszerelt, stb. A tankok terén is van változás. Az említésre méltó, újdonságok között van a King Tiger (KirályTigris), a Jagdpanther (Vadászpárduc), és a Marder III-as, melyeknek mondanom sem kell iszonyatos erejűk van.  Igazából nincs ellenfelük, csak ha nagy számban támadnak rájuk, illetve még a tűzérség is megsebezheti őket, de ami az igazán nagy gondot jelentheti, azok a tankelhárító ágyúk. Hiába vastag páncélzatuk, elég lomhák és lassan fordulnak(főleg a KirályTigris-re igaz) így könnyű célpontok lehetnek, ám ha sikerül őket oldalba támadni és odapörkölni nekik nem sok marad belőlük. De ott van még a Bergetiger. Ez egy javító jármű, mely a Tigris tank alvázára épül. Azon kívül, hogy megjavíthatjuk vele a sérült páncélosainkat, a pályán található, kilőtt tankokat is "fel tudja támasztani".
Az MI megmaradt olyan jónak, mint volt. Ám, itt a Panzer Elite ellen küzdve jóval nehezebb a dolgunk, mint a Werchmat ellen, illetve velük harcolva könnyebb a dolgunk, persze ez a többjátékos módban semmit sem számít. A skirmish mód megmaradt itt is és mivel a két játék kompatibilis egymással választható mind a négy hadsereg.
Amit még érdemes megemlíteni, hogy a játék már a kihasználja a DX10-et, valamint az újra kiadott első rész is.
Összesítve a dolgokat, a Company of Heroes: Opposing Front pozítiv csalódás, kiegészítőhöz méltóan hozta a formáját, sok újítással. Ami viszont tényleg csalódás, az a rövidke kampány. A két oldal küldetéseit összeadva még egyel több pályát is kapunk, mint az alapban, ahol úgye csak egy kampány van, mégis nagyon rövid, bár mivel kiegészítő ez megbocsátható.
Értékelés:
Történet: 10/9
Grafika: 10/9
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/9
Összesen: 92%
Gépigény:
- 2 GHz Intel vagy AMD ( 3 GHz ajánlott)
- 512 MB RAM ( 1 GB ajánlott)
- 64 MB VRAM (Shader Model 1.1) 256 MB ajánlott (Geforce 6800)
- 9 GB HDD
A gépigény tehát nem változott, bár egyes források szerint a DX10-nek köszönhetően nőtt a gépigény. Nekem a Gold Edition van meg, vagyis a két játék együtt, amelyben már az alap is DX10-es és mindkettő ment ugyanazon beállításokkal, akadásmentesen (1280 x 1024, High). Érdekesség még, hogy a Gold Edition-ben vásárolt játékot csak egyszer kell feltelepíteni, így megsporolnuk jó néhány GB-nyi helyet, csupán egy cd csere szükséges, hogy belekezdhessünk az adott játék kampányába.

2 komment

Company of Heroes

2008.01.01. 17:25 Jedi

Nem rég fejeztem be szvsz minden idők legjobb stratégiai játékát! A játékot 2006-ban a THQ adta ki és a Relic fejlesztette. El is nyerte a 2006-as év legjobb RTS-e címet, nem véletlenül! Azóta nincs is ellenfele, illetve a 2007-ben megjelenő World in Conflict mondható egyedüli ellenfélként, amit én is kipróbáltam már, de a CoH sokkal jobban bejött. A történetben nincs sok újdonság a korábbi II. vh-s játékokhoz képest, Normandiát és Franciaországot kell felszabadítani a náci megszállóktól, bár így is van benne új, ami a csaták helyszínét illeti, a legtöbb olyan, ami nem volt benne minden CoD-ban, MoH-ban vagy akármiben. A játékban csak egy amerika kampány kapott helyet, viszont skirmish módban már a németeket is választhatjuk. A kampány után nyugodtan játszunk itt, kipróbálhatjuk magunkat a megannyi multi pályán és fejleszthetjük tudásunkat is. Természetesen helyet kapott az online mód is, ami a játék egyik erőssége. Sok, erős ellenfél található, ezért is érdemes a skirmish-ben egy kicsit felkészülni az ütközetekre. A kampányban kezdetben csak kis egységeket, páncélosok nélkül kell irányítani, majd szépen lassan egész kis hadseregeket építhetünk, irányíthatunk. Mivel itt építeni kell. Építeni kell különféle épületeket, ahonnan legyárthatjuk az egységeket hasonló módon, mint a Rush for Berlin-ben. De építhetünk tank akadályt, szögesdrótot, géppuskafészket, tűzérségi állást stb. Ezek és más dolgok is olyanok, melyekről eddig csak álmodni mertem, játékban eddig nem szerepelt. A küldetések alatt mindig lesz egy fő, de akár egy mellékküldetés is, sőt egy adott feladatot is elvégezhetünk, melyet kitüntetéssel honorálnak, ezt valamikor időre kell megtennünk, de a fő feladatok közül is lesz néhány, ahol sietni kell. Az M.I fantasztikusra sikerült, még az RTS-ben jártas játékosokat is keményen megizzaszthatja. Okos döntéseket hoz, állandóan támad itt-ott, jó pozíciókat keres, stb. Az épületeket is jól használják fedezékként, és általában a tankelhárító ágyúkat is jó helyre teszik sok gondot okozva ezzel nekünk, ráadásul hajlamos bekerítést is alkalmazni. A játékidő nagyon sok, egy pálya több órás is lehet, de általában megvan az egy óra így is. Főleg akkor, ha nehezebb fokozaton játszunk, vagy ha éppen nem visszük túlzásba, nem rohanunk, ami igencsak ajánlott. Vannak még különböző nyersanyagok, amik szabályozzák a gyártást. Ilyen a munkaerő, a lőszer és a benzin. Ezeket különböző pontok elfoglalásával nyerhetjük. A játék nagyon változatos, akár pályán belül is. Lesz itt minden, éjszakai-nappali pálya, támadó-védekező, amit akarunk. A játékban nem árt összehangolni a páncélosok, illetve a gyalogság támadását. Egymás támogatása nagyon hasznos. A gyalogsággal az ellenfél páncélosait célszerű kerülni, míg a páncélosokkal a tankelhárító ágyúkat célszerű kerülni, a házakban megbújó ellenfelet meg egyszerűen szétlőhetjük. A gyalogsággal csak akkor támadjunk harckocsit, ha az fel van szerelve páncéltörővel, illetve tapadóbombákkal, ezekkel könnyedén elpusztíthatóak. A tűzérség ellen sem árt, ha távol tartjuk katonáinkat, egy pontos sorozattal megölhetik akár mindegyik katonánkat. A páncélosok úgye már keményebb diók, ők csak megsebződnek. A küdletések során az sem árt, ha egy kicsit is, de megerősítjük a főhadiszállásunk védelmét, néha-néha odatolják a pofájukat az ellenfelek és komoly károkat okozhatnak. Tűzérségi ágyút mi is építhetünk, ami nem egy olcsó mulatság, viszont akár eggyel is képesek vagyunk hatalmas károkat okozni az ellenség soraiban, így igen hasznos eszköz, nem árt, ha van egy a tarsolyunkban. Igaz, nem mindegy hova tesszük le, mert csak korlátozott távolságba tud ellőni (a valóságban ez azért meghaladhatta a 100 km-t is, de a játék az úgye játék). A harcok során kapunk parancsnoki pontokat, ezekből valamilyen segítséget hívhatunk. Ez három részre van osztva, van egy gyalogsági, egy ejtőernyős és egy páncélos. Ezeken belül vannak különböző segítségek, mint pl:. erősítés, ami több féle is lehet, tűzérségi támogatás, légifelderítés, zuhanóbombázó, stb. Ezeket érdemes használni, olykor megkönnyíthetik dolgunkat, bár hívásukhoz valamilyen hadianyag szükséges és csak egy bizonyos idő után hívhatóak újra.
Igazából hibák nincsenek is a játékban, csupán néhány bug került bele, bár ezek nem zavaróak.
Hát, most ennyi jutott eszembe róla, próbálja ki minden RTS fan, ha eddig nem tettétek!
Értékelés:
Történet: 10/9
Grafika: 10/9
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/10
Összesen: 99%
Ez egy fantasztikusan jó játék, hihetetlen, mit hoztak össze, csak kisebb hibái miatt nem kap 100%-ot.
Gépigény:
- 2 GHz Intel vagy AMD proci (3 GHz ajánlott)
- 512 MB RAM ( 1 GB ajánlott)
- 64 MB VRAM (SM 1.1), 256 MB ajánlott (Geforce 6800-as széria)
- 8 GB HDD
A gépigény olyan közepes, ám nem árt egy erősebb, középkategóriás gép a tökélets futattáshoz, bár ezt meg kellett már szoknunk.

2 komment

B.Ú.É.K.!!!!!!!!

2007.12.31. 17:06 Jedi

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!!!

Szólj hozzá!

Medal of Honor: Airborne

2007.12.27. 11:18 Jedi

A Medal of Honor egy újabb részét, az Airborne-t mutatom most be. Ahogy a nevében is benne van, ezúttal az ejtőernyősökön lesz a hangsúly, azon belül is a 82. Légidesszant-Hadosztályon. Főhősünk neve Boyd Travers, vele kell hazazavarni a csúnya nácikat. Hiába a társak, ezúttal is a munka nagy része a miénk lesz, bár itt nem olyan vészes a dolog, mint az Allied Assault-ban, vagyis nem kell számítani az "egy ember egy hadsereg ellen" eseményekre. Mivel ejtőernyőst alakítunk és hát a II. világháborúban nem volt olyan sok ugrás csupán 6 pálya került bele a játékba, ebből egy, az utolsó így is egy kitalált pálya. Minden küldetést az égből érkezve kezdünk. Éremes először a zöld füsttel jelzett ővezetbe ugrani, itt felpakolhatjuk magunkat lőszerrel, de ha kedvünk van rögtön leugorhatunk az ellenség közé, ami azért nem ajánlatos, mivel elég szép számban találhatóak az ellenfelek. És ezúttal már nem a "semmiből" fognak előjönni, egy meghatározott számú sereg található egy pályán. Az MI sajnos néhol nagyon ostoba tud lenni, ráadásul kicsit bugos is az alap verzió, de általában nagyon okos, dobálja a gránátokat felénk ha fedezékben vagyunk. Fegyverek tekintetében semmi változás nincs, az előző részekből már ismert szerszámokat kapunk. Viszont bekerült egy nagyon király dolog a játékba ezzel kapcsolatba. Fegyvereink találat esetén fejlődnek, ezt a egy kék csík mutatja a fegyver ikonnál. Amint betelik, fegyverünk szintet lép és kapunk valami ketyerét rá, ami lehet egy nagyobb tár, egy szkóp, gránátvető, stb. Szerintem ez jó dolog, nekem tetszett. A játék az Unreal Engine 3-at használja, a grafikája így elég szép is, ám nem használja ki annyira a motor adottságait, mint más játékok, pl:. a konkurens BiA: HH. A fegyverek, és az emberek szépek, kidolgozottak, bár a ruhákon lévő kitűntetések, egyéb csillogó cuccok kicsit túl fényesre sikerültek. A játékot most, először normal fokozaton játszottam, és meglepődtem egy kicsit, mert néhol még így is könnyű volt, máskor meg sorozatban haltam meg. Ha már a halál. Ha meghalunk akkor visszatelepordálódunk az égbe, ismét onnan kezdünk, ám ha már több feladat is kész és akkor halnuk meg, akkor a földről indulunk. A zenék megmaradtak az előző részekből, de került be valami új is. A zenék meggyőzőek, szerintem ellettek találva. A játék számomra csalódás lett egy kicsit. Valahogy a küldetések fele nagyon jó lett, hangulatos, többször is végig kell menni rajta, a másik meg piszok unalmas, nem is tetszik. Pedig már a kiképző ugrásoknál (mert ilyen is van) már azt lehet érezni, hogy fantasztikus a játék, nekem már az is nagyon bejött. Aztán ahogy haladtam előre valami tényleg tetszett, jól lett megoldva, de volt valami, ami nagyon nem. Hát, remélem, hogy ha terveznek új részt, aminek örülnék valami jobbat hoznak össze. Ami még érdekes lehet az mutli. Az Allied Assault-al (főleg kiegészítőivel) a mai napig játszanak több százan, köztük én is, és nagyon jó kis csaták szoktak kialakulni, talán itt is összejöhet az és akkor egy újabb jó pont a játék mellett.
Értékelés:
Történet: 10/8
Grafika: 10/9
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/8
Összesen: 87%
Gépigény:
- P4 3.4 GHz
- 1 GB RAM
- 256 MB VRAM
- 9 GB HDD
Tehát eléggé gépigényes a játék, gyengébb vason reménytelen. 2 GB RAM-al, egy közepes Core 2-es procival és egy középkategóriás videókártyával azonban már reccenés nélkül megy nagyobb felbontásban is. Nálam 1280 x 1024, minden max.-on, no problem, és tényleg szép.

4 komment

Call of Duty 4: Modern Warfare

2007.12.24. 10:03 Jedi

A Call of Duty sorozat ismét visszatért PC-re, ám ezúttal nem a II. világháborúban kell helyt állnunk, hanem a jelenkor háborúiban, a közel-keleten, mégis érződik a klasszikus CoD hangulat. Ebben a részben két főhősünk is lesz, egyikük a brit S.A.S. kommandóban szolgál, másikuk az USMC-ben (Amerikai Tengerészgyalogság). De mielőtt örülten kezdenén lővöldözni részt veszünk egy hangulatos kis kiképzésen, melyben megtanulhatjuk az alap dolgokat. Kapunk itt egy teszt pályát is, amin minél gyorsabban kell végigmenni és az időnk alapján besorol minket a játék az egyik nehézségi fokozatba a 4 választható közül, de ettől függetlenül választhatjuk bármelyiket. A játék grafikája nagyon szép, bár a motor nem mai darab. A játék hangulata pedgi elképesztő, jó náhány alkalommal teljesen magával ragadótt. A sok kép, videó alapján már tudtam, hogy jó játék, de azt nem, hogy ennyire. Jó néhány fantasztikus részlet van benne. Ráadásul a küldetéseken belül is változatos a játék. Fegyvereink elég változatosak, van jó néhány gépfegyverünk, vannak géppuskák, mesterlővész puskák, stb. minden fajta fegyverből van legalább 2-3. Ezen kívül vannak robbanó tölteteink is, melyekre olykor nagy szükségünk is lesz. Közel harcra pedig ott van a késünk, mely nagyon hatásos. Gránátok közül két fajta van, egy, ami pár mp-re megvakítja az ellenfeleket és van egy szokásos, a robbanó fajtából. A küldetések elég változatosak, lesz itt minden a városi küzdelmektől kezdve a nyílt terepen való harcig. Egyes küldetésekben csendben, lopakodva kell előre haldnunk, máskor pedig előre, semmivel sem törödve(persze csak képletesen), lőni, lőni és lőni. A hadjáratok célpontjai néhány rosszfiú, akiket likválnunk kell, ám nincs könnyű dolgunk, úgyanis hatalmas hadsereggel rendelkeznek, de így is sikerül szépen lassan el tenni láb alól az összes célpontot. Az S.A.S. kötelékében harcolva kis csapatokban, míg az USMC-ben egy hadsereg tagjaként harcolhatunk, ami megis látszódik. A játékba egyébiránt bekerült több olyan pillanat, küldetés is, amit korábban nem láthattunk és nagyon lenyűgözőtt. Az egyik ilyen küldetés az, amikor egy hatalmas repülőben ülve hőképet látva kell fedeznünk kell társainkat. Ehhez három fajta, írtozatos kalibert kapunk. Kapunk egy 20 mm-es gépágyút, egy 50 mm-es ágyút, és egy 105 mm-es tarackot. A másik ilyen pillanat a két főhősünk utolsó küldetésének a vége, amikor mindketten halálközelben vannak. A játék végén még kapunk egy rövidke, ám annál hangulatosabb lezáró küldetést. Pontosan nem tudom, hogy ez mire volt jó, de szerintem az S.A.S.-es hősünk jövőjét mutatta meg, vagyis hogy ő tovább folytatta munkéját. A mesterséges intelligencia nehezebb fokozaton már igen jó a játékban, és érdemes is nehezebb fokozaton, minimum Regular-on kezdeni, megéri. Hát ennyi a CoD 4-ről, aki még nem tette, próbálja ki feltétlenül, az év egyik legjobb játéka!
Értékelés:
Történet: 10/9
Grafika: 10/9
Zene/Hang: 10/10
Játékélmény: 10/10
Összesen: 95%
Gépigény:
- P4 2.4 GHz
- 512 MB RAM
- Geforce 6600 vagy Radeon 9800 Pro vagy jobb
- 8 GB HDD
A gépigény tehát nem annyira vészes, de azért nem árt egy jó, középkategóriás gép alá.

3 komment

Itt a karácsony!

2007.12.23. 23:35 Jedi

Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá!

BioShock

2007.12.21. 11:14 Jedi

A játék, mely idén az év játéka lett. Nem rég én is kipróbálhattam és végigvittem. A játék lenyűgözőtt. A grafika gyönyörű, a hangulat és a zenék fantasztikus. Meg is érdemli a címet. A játék az '50-es, '60-as években játszódik. Főhősünk épp egy repülőn utazik, amikor is az lezúhan az óceán közepén. Már ez a rész is fantasztikus, ahogyan látjuk a lángoló vízet és kiúszunk a partra. Amint kiértünk rögtön egy furcsa épületbe lépünk. Ekkor még nem sejthetjük, hogy ez a hely egy furcsa világba fog vezetni minket, egészen pontosan Rapture vízalatti városába, amit egy Ryan nevű fickó álmodott meg, aki nem egészen az, akinek hisszük a játék nagy részében. Ahogy haladunk előre, egyre nővekszik a fegyverarzenálunk, mely egy csavarkulccsal indul, de később lesz gépfegyverünk, shoutgununk, stb. Fegyvereinket ezen kívül fejleszthetjük is egy gép segítségével. Minden fegyverhez három fejlesztés van. Van más fegyverünk is, ami nem más, mint a plazmidok. Kezünkbe fecskendezve egy folyadékot különleges képességekhez juthatunk. Villámot vagy tűzet lőhetünk ellenfelünkre, megfagyaszthatjuk, jediket megszégyenítve tárgyakat dobálhatunk, stb. Ezek segítségével akár egy töltény kilővése nélkül is semlegesíthetjük az ellenfelet, akár egy Big Daddy-t is. A Big Daddy-k egy hatalmas, masszív lények, melyek vigyáznak egy Little Sister-re. Ők kislányok, akiket a Daddy-k legyőzése után megmenthetünk, vagy éppen megölhetünk. Bárhogy is cselekszünk, hatással lesz a végjátékra. Én nem öltem meg egyiküket sem, mert nem volt szívem hozzá. Az animáció, amit kapunk közben káprázatos, ehhez még hozzá járul a zenei aláfestés. Ha már zene: nagyon jó zenék kerültek be, éreztetik velünk a '60-as évek hangulatát. Visszatérve a plazmidokra, ezek tovább fejleszthetőek, nővelve hatásukat. Ám vannak ellenfelek, melyek ellen ez vagy az hatástalan. Ezen kívül előfordulnak a pályáok fagyasztott ajtók, olaj vagy víztocsák. Mondanom se kell ezeket is felhasználhatjuk az ellenfelek ellen. Ha becsalogatjuk őket a vízbe elektromosságot lővelve bele megölhetünk akár 3-4 ellenfelet is. A játékban lesz lehetőségünk mini játékokra is. Ez a hackelés. Lehet hackelni kamerát, turrentet, széfet, stb.-t. Ez nagyon hasonlít a C64-en ismert kis játékhoz. A lényege az, hogy a megjelenő tábla egyik pontjából a másikba kell vezetni a folyadékot csővek segítségével. Ez jó kis szórakozás, de egy idő után már nehezebb lesz és unalmassá is válhat. vannak viszont olyan csővek a táblán, amiket nem lehet megmozdítani és vannak kapcsolók, melyek azonnal bekapcsolják a riasztót ránk zúdítva az őrséget, ha rávezetjük a vízet. Hackelni nem muszály mindig. Pénz vagy egy kis bizbasz (nem tudom fejből a nevét :D) segítségével autómatikusan hackeljük az adott tárgyat.
Az MI nagyon okos lett. Ha tudják gyógyítják magukat, jól mozognak, stb. Lesz jó pár alkalom, amikor csapatosan támadnank ellenünk, ilyenkor nem árt nekünk is mozogni és gyorsan cselekedni. Ezekben a helyzetekben is láthatjuk, hogy milyen jól sikerült az MI.
Lehetőségünk van pénzt is szerezni. Ezt levásárolhatjuk az "autómatáknál". Vehetünk belőle lőszert és sok minden mást is. A kislányoktól is kapunk valami hasonlót. Ez az ADAM vegyi anyag, amit szintén levásárolhatunk. Ezzel fejleszthetjük pl:. a plazmidokat, stb.
Összefoglalva: a grafika, a design és a víz fantasztikusan néz ki. Ehhez jönnek még a fantasztikus zenék, mely nagyon jó hangulatot teremtenek. Bár vannak kisebb hibái a játéknak, mégis ki kell próbálnia mindenkinek, aki csak teheti. Kihagyhatatlan. A főboss legyőzése után(ami nem is volt olyan nehéz) lévő animáció is nagyon hangulatos lett. Ami egyeseknek elszomorító lehet, hogy végülis nem került bele annyi RGP elem, mint az ígérték. Engem annyira nem zavart, így is nagyon jó lett. Folytatás sem kizárt, ami egy jó hír. Hát ennyit róla, aki csak teheti próbálja ki!
Értékelés:
Történet: 10/9
Grafika: 10/10
Zene: 10/10
Játékélmény: 10/10
Összesen: 93%
Gépigény:
- P4 2.5 GHz
- 1 GB RAM
- 128 MB VRAM (Shader Model 3.0)
- 7 GB HDD
A gépigény tehát már igen nagy, bár ezt idén már meg kellett szoknunk.

UPDATE: íme egy kép is, hogy lássátok nálam hogy néz ki.
http://m.blog.hu/ja/jatekbemutato/BioShock.JPG

4 komment

Brothers in Arms: Earned in Blood

2007.12.19. 16:48 Jedi

Igen-igen, az általam egekbe magasztalt BiA: RtH30 második részéről lesz lesz szó. Sajnos nem került bele igazán sok új dolog, így inkább kiegészítőnek illenek, mivel az első rész után nem telt el egy év, mikor kiadták, de mégis 2. részként lett híres. Ebben a részben ezúttal Joe "Red" Hartstock őrmestert és csapatát kell vezényelnünk. A helyszín ugyanúgy Normandia, viszont itt kiderül, mit csináltak a többiek, mikor épp nem voltak Baker-el, aki egyébként ebben a részben többször is feltünik majd. Grafika tekintetében nem történt sok változás, maradt a régi, talán egy kicsit csiszoltak rajta. Fegyverekből mindössze egy új találtható, a Fallshimjager 42 (FG 42). Ez egy gépfegyver, mely a német ejtőernyősöknek lett kitalálva (úgye a nevében is benne van). Nagyon hatásos, a tűzereje nagy, ahogyan sebzése is, ráadásul jó néhány modell szkóppal is el van látva tovább nővelve ezzel az amúgyis kiváló pontosságot. Ami viszont új és nagyon jó, hogy társainktól bármikor kérhetünk lőszert, ha éppen kifogytunk. Szerintem ez nagyon hasznos dolog és örültem is annak, hogy van ilyen. Ez főleg azoknak jó dolog még, akik ragaszkodnak az USA fegyverihez és nem szívesen veszik kezükbe a németekét.  Járművekből is van egy új, az M10 Wolverine, melyet két küldetésen át irányíthatunk, pontosabban a tank parancsnokát. Tűzerőben erősebb, mint a Sherman, de igazából ez nem számít sokat, úgyanis ellenfélként itt is csak Panzer IV-est kapunk. Hátránya, hogy nincs ellátva géppuskával, csak a toronyban kapott egy, amit mi kezelhetünk, így a gyalogság ellen védtelen, ezért nem árt, ha figyeljünk rá. Bekerült egy új játékmód is, a skirmish, mely tovább nőveli a küldetések számát, bár szvsz egyes küldetések itt nehezebbek, mint amelyek a kampányban kaptak helyet. Az újdonságokból itt igazából ki is fogytunk. A történet viszont itt is nagyszerű, közelebbről is megismerhetjük Hartstock-ot, ahogyan az első részben Baker-t. Bár az első rész bennem nagyobb nyomot hagyott, ez sem lett rossz, de egyértelműen inkább kiegészítő, mint 2. rész, dehát így lett elkönyvelve, fogadjuk is el. Akinek bejött az első rész, azért próbálja ki ezt is nyugodtan.
Értékelés:
Történet: 10/9
Grafika: 10/9
Zene: 10/8
Játékélmény: 10/9
Összesen: 88%
Gépigény:
- 1 GHz P4 vagy AMD Athlon
- 512 MB RAM (1 GB ajánlott)
- 64 MB VRAM (128 MB ajánlott)
- 5 GB HDD
A gépigény tehát nem változott, bár miért is változott volna, mindössze a helyigény nőtt meg egy csepett.

5 komment

Test Drive: Unlimited

2007.12.18. 19:50 Jedi

A Test Drive neve már ismerős lehet, régebben már volt róla egy sorozat. Azonban 2006-ban kiadtak egy új részt, mely sokkal jobb lett. Akiknek már sok az NFS-ek által nyújtott illegális, vagy éppen legális száguldásból és valami újra vágynak a Test Drive: Unlimited a mekkájuk, amely azonban több, mint egy egyszerű autós játék. Itt több tízezer, netán százezer dolláros sport/luxus autókkal kell száguldoznunk. Tuning lehetőségek itt is vannak, ám koránt sem annyi dolog szabható át, mint azt megszokhattuk az NFS játékokban. Különböző versenytípusok találhatóak a játékban. Van itt időfutam, körverseny, trafipax-os, stb. tehát néhány versenytípus megtalálható itt is, amely már ismerős lehet. Vannak viszont kategóriák is, melyeket az ABC betűivel jelőlnek. A futamokon általában egy adott kategória autájával(vagy motorjával) indulhatunk, azonban egyes futamokon nincs megszabva, tehát akármelyik autónkkal neki állhatunk. Ezen kívül vannak "pénzszerző" lehtőségek is. Lehet csajokat(vagy hímnemű társaikat) szállítani egyik pontból a másikba, esetleg egy csomagot szállítani, de amivel sokat lehet kaszálni az az, amikor valakinek az autóját kell elvinnünk egy távoli pontba. Ezekért több tízezer dollárokat kaphatunk, persze csak ha vigyázunk az autóra. Amint elhagyjuk az utat, esetleg ütközünk egyre kevesebb pénzt fogunk kapni. Viszont nem időre megy, tehát szépen lassan, kényelmesen is végigmehetünk. "Főhősünket" a kezdésnél választhatjuk. Lehet női és férfi karakter egyaránt, majd rajta is változtathatunk néhány dolgot. Házakat is vehetünk a játékban, pontosabban kell a járgányok miatt, hogy legyen hol tartani őket. A házakért általában elég sokat kérnek, tehát házvétel előtt nem árt megszedni magunkat, amire van lehetőség bőven, úgyanis nagyon sok versenyt kapunk, amikből hamar összejöhet egy szép kis összeg. Rengeteg fajta autó és motor is szerepel a játékban (motorból elég szerény a választék). Van itt Ferrari, Mercedes, Audi, Saalen, Nissan, Ford, Lamborginhi, Ducati, stb. A legtöbb motor egyébként sok autót képes lehagyni, nagyon gyorsak, viszont a kanyarokban kicsit bajosan kezelhetőek. A helyszín a játékban egy Hawai sziget, Oahu aminek mérete hatalmas. Már egy 15 mérföldes út is hosszú, megerőltető, fáradtságos lehet. Pedig ha megnézzük a térképet ez szinte nem is távolság. Hogy miért? Mivel összesen több, mint 1000 mérföldnyi út járható be! Helyet kapott a játékban egy nagyszerű dolog is. Azon kívül, hogy bármikor hallgathatunk rádiót saját zenéinket is hallgathatjuk, mint pl:. a GTA 3-ban! A játék egyébként online is játszható. Itt összemérhetjük tudásunkat akár több száz játékossal is. Egyébként ez a M.O.O.R. - Masszív Online Szabad Versenyzés nevet kapta. Röviden ennyit érdemes tudni róla, szerintem nagyszerű játék, ha már unjátok az NFS-eket próbáljátok ki nyugodt szívvel, bőven megéri.
Értékelés:
Történet: itt nem kerül értékelésre
Grafika: 10/10
Zene: 10/10 (a saját zenés dolog miatt)
Játékélmény: 10/9
Összesen: 90%
Gépigény:
- Intel P4 2.4 GHz vagy AMD Athlon 2800+
- 512 MB RAM (1 GB ajánlott)
- ATI 9800 256 MB vagy GeForce 6600 GT 256 MB (256 MB VRAM, Shader Model 2.0)
- 8 GB HDD
Tehát neki már kell egy jobb gép, bár a régi konfigomon is ment, ami hasonló volt, de ott épphogy csak az élvezhető határon. A mostanin viszont szárnyal.

6 komment

Brothers in Arms: Road to Hill 30

2007.12.18. 19:47 Jedi

Az én személyes kedvencem a II. vh-s játékok és az FPS-ek közül is. A játék, amely anno lenyűgözőtt. A játékot 2005-ben az UbiSoft adta ki és a Gearbox fejlesztette. És nagyszerű munkát végeztek. A két nagy sorozat, a Call of Duty és a Medal of Honor közé csöppent be és verte is el őket. A játékban egy ejtőernyőst, Matt Baker-t alakítjuk, aki a 101.-es Légidesszant-Hadosztály tagja. A történet mellesleg igaz történet alapján készült. A helyszín  végig Normandia lesz, innen kell előre nyomulnunk. A BiA viszont nem egy átlagos FPS. Itt mi egy rajparancsnokot alakítunk és nekünk kell a csapatainkat irányítani. Mi adjuk ki a parancsokat, amik lehetnek azok, hogy hova bújjanak fedezékbe, kit támadjanak, stb. Sokaknak ezért nem is jön be a játék, bár nem értem miért. Szerintem jó ötlet, végre valami újítás. Embereinket egyébként szépen lassan a küldetések előrehaladtával jobban megismerhetjük. Az átvezető beszélgetések közben általában jókat nevetnek velünk, vagy éppen vitatkoznak. De ugyanakkor embereink szépen lassan hullani is kezdenek, ami hősünkben nagy mélypontot hagy. Meg kell említenem még a játék hangulatát, ami magával ragadó, legalábbis engem az első végigjátszás során lenyűgözőtt. Embereinken kívül néhány küldetésen tankot, tankokat is irányíthatunk. Először egy M5 Stuart tankot irányíthatunk két küldetésen keresztül. Parancsnoka nem más, mint Baker barátja Risner, ám sajnos ő is elhalálozik. Kicsit később egy M4 Sherman tankot irányíthatunk szintén két küldetésen át, majd az utolsó küldetésen kettőt is. Fegyverarzenálunk nagyjából megegyezik a MoH, CoD sorozatból ismertekkel. Íme a lista:
Szövetséges: M1919 Colt .45, M1 Garand, M1 Carabine, M1 Bazooka, Thopmson, BAR, M1 Gránát, Springfield
Tengely: Kar 98, Kar 98 + Scope, MP 40, StG 44 (vagy MP 44), Panzerfaust.
Sokszor szükségünk is lesz az ellenfél fegyveréhez, mivel az alap lőszerkészletünk nagyon hamar elfogyhat egy nagyobb tűzpárbaj esetén, amiből van bőven.
Érdekesség, hogy az ejtőernyős taktika, amit használni érdemes valódi taktika, a valóságban is bevetették 1944. Június 6.-tól kezdve. A játékban összesen 18 küldetés található és ahogy haladunk előre egyre jobban érezhetjük, hogy nehezebb a dolgunk.
Ami még elképesztő az a táj, az épületek. A fejlesztők kilátogattak a helyszínekre és fényképek alapján (eredetiekből is) modellezték le az épületeket, szinte mindent. Nos, nagyjából ennyit érdemes tudni róla, szerintem minden idők legjobb II. vh-s játéka. Elképesztő, csodálatos. A hamarosan megjelenő 3. rész is ilyen lesz valószínűleg, melyben már Hollandiában harcolunk. A Hell's Highay alcímet kapó játék egyébként az Unreal Engine 3-at használja, tehát a látvány is meglesz.
Amint tehetem készítek videót is a játékról, hogy tovább bizonyítsam, milyen rohadt jó ez a játék. Ha esetleg nem próbáltátok volna ki eddig, tegyétek meg, kihagyhatatlan. És ma már az ára is jó, mindössze 2990 Ft-ért hozzá juthattok, a 2. résszel együtt (az első rész alapból magyar felirattal van ellátva, a 2.-hoz letölthető).
Értékelés:
Történet: 10/10
Grafika: 10/9
Zene: 10/8
Játékélmény: 10/10
Összesen: 93%
Gépigény:
- 1 GHz P4 vagy AMD (2.5 GHz ajánlott)
- 512 MB RAM (1 GB ajánlott)
- 64 MB VRAM (128MB ajánlott)
- 4 GB HDD
A gépigény tehát nem nagy. Ráadásul már egy jó középkategóriás gépen ki lehet hozni belőle mindent, nálam 1900 x 1200-as felbontáson, minden max.-on 60 FPS-el megy.
Update: a következő linken egy érdekes bugot találtok. Én jót nevettem rajta:) Egy kis segítség: a képen Hartstock látható :D
http://m.blog.hu/ja/jatekbemutato/bug.JPG

Szólj hozzá!

Rush for Berlin

2007.12.18. 18:55 Jedi

Eme játék szintén a PC Guru teljes játéka, a mostani számban található meg, így még elérhető számotokra. A játékot a Stormregion fejlesztette, akik keze alól a Panzers Phase sorozat származik, mely szerintem nagyszerű lett. Ha megnézzük a játékot ez megis látszódik, lehet látni hasonlóságokat. A grafika hasonló, vagyis szép. Ellenben itt négy kampány is van, a már jól megszokott németek, szovjetek és a szövetségesek mellett a franciák is választhatóak, bár ők is a szövetségesekhez tartoztak. A történetben viszont van egy alternatív vonal is: a németekkel játszva megfordíthatjuk a II. világháború végkimenetelét. A játékban is merényletet követnek el Hitler ellen, ami itt sikerül is, nem úgy, mint a valóságban, ám ezt a merényletet nem a béke éredekében tették. Az is különbség, hogy itt megtalálhatóak gyárak is, melyekben a tankokat vagy éppen katonákat gyárthatunk, és őket tovább vihetjük a következő pályákra, de itt is korlátozva van a küldetés elején választható csapat. Természetesen helyet kapott a többjátékos mód is, mely szintén jó kis kikapcsolódást nyújthat. A hősök itt is megmaradtak, ám nincs akkora szerepük és nem ismerjük meg őket közelről, mint a Panzers szériában. És mivel magyar fejlesztésről van szó gondolom nem árulok el nagy titkot vele, hogy az RfB magyar felirattal, illetve helyenként magyar szinkronnal van ellátva. Továbbá megmaradtak itt is a különböző "segélyek", vagyis kérhető tüzérségi támogatás, szönyegbombázás, ejtőernyős alakulat igénylését és zúhanóbombázót is kérhetünk. Bár valahogy ez a rész nekem nem tetszett annyira, a PP-ben jobban volt megoldva. Egyébként már kijött hozzá egy kiegészítő is Rush for the Bomb alcímmel, mely szintén nagyon jól sikerült. Együtt a Gold Edition 4990 Ft-ért kapható, az alapjáték meg úgye a PC Guru mellé adják (boltban is kapható 2990 Ft-ért), tehát akiknek bejött a Panzers sorozat, csak ajánlani tudom!
Történet: 10/8
Grafika: 10/8
Zene: 10/7
Játékélmény: 10/8
Összesen: 85%
Gépigény:
-P4 1.7 GHz
-512MB RAM
-32 MB VRAM
-4 GB HDD
Tehát a gépigény kicsi, így nem okoz gondot a futtatása a gyengébb géppen rendelkezőknek sem. Nálam nagyon jól ment, 1900 x 1200-as felbontásnál, maximum beállítások mellett bőven játszható volt.

5 komment

El Matador

2007.12.18. 16:54 Jedi

Mikor ezeket a sorokat írom néhány perccel ezelőtt vittem végig az El Matador nevű, leginkább a Max Payne-hez hasonlító játékot, mely nemrég a PC Guru teljes játéka volt. Kellemes kikapcsolódást nyújtott, mivel éppen nem volt semmilyen új játékom. A történet nem igazán jó, de nem is olyan borzasztó, a lényeg, hogy egy rendőrt alakítunk, aki a drogbárók ellen veszi fel a harcot. A történetről annyit érdemes még tudni, hogy akad benne fordulat is, ám ez annyira nem dobja fel a játék menetét. Főhősünket egyébként Victor-nak hívják, de csak El Matador-nak becézik a stílusa miatt, innen kapta nevét a játék, ami egyébiránt 2006-ban jelent meg és nem szólt nagyott, ma már a az olcsó, budget kategóriába tartozik (igazából már akkor ide tartozótt, mikor megjelent). Ehhez képest a grafika nem is olyan szép, mondjuk 2005-ben megállta volna a helyét. A robbanások viszont így is szépre sikerültek, nekem tetszettek. Fegyverekből nincs hiány a játékban, akad bőven az egyszerű pisztolyoktól kezdve, a különböző gépfegyvereken át, egészen a nagykaliberű fegyverekig, tehát mindenki megtalálhatja a maga kedvencét. Fegyveren belül is vannak változások, néhány fegyveren van szkóp, esetleg hangtompító, UZI-ból pedig kettő is lehet a kezeinkben. A játékban az AI (vagy MI) elég jó pofa, mert helyenként piszok erős tud lenni, viszont máskor meg játszi könnyedséggel oltottam ki az életüket. Szóval akik a "rohanok előre és szarrá lővöm az ellenséget" stílus művelői, azoknak nem lesz könnyű dolguk, úgyanis ez esetben szinte biztos, hogy a halálba rohannak. Vagyis keményen kell használni a fedezékeket, melyek ha szerencsénk van oltalmat nyújtanak az ellenség golyói elől és innen kell megprobálnunk lividálni őket. Tehát a nehézség megvan a játékban, ami jó, de egyben rossz is lehet néhány esetben. Amit még tudni érdemes, hogy a legtöbb pályán van egy vagy több főellenség, kiket természetesen nehezebb megölni. Ők is okozhatnak fejfájást, megölésükhöz türelmesnek kell lennünk. Ja igen, a játékban még időlassítás is van (bullet-time), mely sokszor igen hasznos lehet, segítségével látványos vetődéseket hajthatunk végre.
Röviden-tömören ennyit érdmes tudni róla. Öszintén szólva egyszer használatos darab, szóval azt ajánlom, csak akkor próbáljátok ki, ha már nincs semmi új játékotok, ha mégis van választék, inkább kerüljétek.

Történet: 10/7
Grafika: 10/7
Zene10/6
Játékélmény: 10/7
Összesen: 72%
Gépigény:
- P4 2 GHz
- 512 MB RAM
- 128 MB VRAM
- 1.5 GB HDD
Megjegyzés: akinek megvan a min. gépigény annak nem biztos, hogy élvezhető lesz a játék. A régi gépem konfigja ez volt (az leszámítva, hogy AMD procim volt) és hát igen csak akadozva, élvezhetetlenül ment.

10 komment

Indul a blog

2007.12.15. 19:47 Jedi

Üdv!
Hamarosan beindul a dolog, jönnek majd a videók, melyek remélem tetszenek, de addig is lesz olvasni való. Kezdésnek itt van a konfigom:
-Gigabyte GA-P35 DS3 alaplap
-Kingmax 2 x 1 GB DDR-II 800MHz-es RAM
-Cooler Master 430 W-os táp
-Cooler Master Elite ház
-Pioneer DVD író/olvasó
-Samsung 250 GB-os winchester
-Intel Core 2 Duo E4500 2 x 2.2 GHz CPU
-MSI Geforce NX8600 GT OC videókártya
Ez a konfig mindössze pár napos. És bár nem egy csúcskategóriás álom gép, mégis fantasztikus a különbség az előzőhöz képest. És nagyon jól mennek rajta a játékok. Eddig mindössze két next-gen féle játékon próbáltam ki (Test Drive: Unlimited, MoH: Airborne demó), de meglepően jól muzsikálnak:
Test Drive: 1280 x 1024, minden max.-on átlag 60 FPS
MoH: Airborne demó: 1280 x 1024, minden max.-on átlag 60 FPS

Szóval akinek van 120-130.000 Ft-ja új gépre egy ilyet vagy ehhez hasonlót csak ajánlani tudok!
És ha segítség kell gépösszeállításban írjatok nyugodtan, segítek amiben csak tudok!

Szólj hozzá!