HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Játékbemutatók, játéktesztek

Üdv! Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy jó és rossz játékokat mutassak be videók formájában, illetve írjak róluk. Ezen kívül foglalkozok még az élet dolgaival és filmkritikákat is olvashattok majd. Jó szórakozást!

Friss topikok

Linkblog

Panzer Elite Action: Fields of Glory

2008.01.13. 18:21 Jedi

A Panzer Elite neve ismerősen csenghet a PC-s öregrókáknak, korábban már volt belőle rész, mely nem volt túl nagy siker. 2006-ban jelent meg ez a játék, amit a (szerintem) többségnek nem túl sokat mondó ZootFly fejlesztet és a JoWooD (Pokoli Szomszédok) adta ki. Igazából ez a rész sem szólt olyan nagyott, de az eladások elég jók voltak. Ahogy a nevéből is sejthető, itt a tankoké a főszerep. Természetesen ebben a játékban is három kampány kapott helyet, ahogy a legtöbb II. vh-s játékban, egy német, egy szovjet és egy szövetséges. Időrendben bejárjuk az egész háborút, 1939-től egészen 1945-ig. A kampányok egymás után követik egymást, naná, hogy időrendben. Az első kampányban a németekkel kezdünk. Először Lengyelország lerohanása a cél. Azután jön Franciaország, majd Oroszország. Az orszokkal Sztálingrád felszabadítása lesz először a cél, majd a németek hazazavarása (pontosabban csak Kurszk-ig). A Szövetséges kampány a D-Nappal kezdődik és a Rajna eléréséig, a Németországba való betörésig zajlik. Tankjaink minden kampányban kisebb fegyverzetű, páncélzatúval kezdődik, míg végül nem kapunk valami acélszörnyet a seggünk alá. Egyébként egy tankot nem mindig csak egy küldetésen irányíthatunk, lesz lehetőségünk némelyiket többször is kezelni. Következzék egy kis leírás a játékban található tankokról:
Német:
- Panzer II: kis páncélzatú, gyenge fegyverzetű, de fürge harckocsi. Fegyverzete: 1 db 20 mm-es gépágyú és 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer 38 (t): kis páncélzat, közepes fegyverzet, és fürgeség jellemzi. Érdekesség, hogy ez egy Csehszlovák gyártmány, a németek Csehszlovákia lerohanásakor zsákmányoltak belőle. Fegyverzete: 1 db 37 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer III: közepes páncélzatú, fegyverzetű és viszonylag fürge is. Fegyverzete: 1 db 50 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer IV: viszonylag erős páncélzatú, erős fegyverzetű, fürge. Fegyverzete: 1 db (rövidcsővű) 75 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer V Panther (Párduc): erős páncélzatú és fegyverzetű, ráadásul nagyon fürge, alig van ellenfele. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska. Érdekesség, hogy ezt egy lopott járműként a szovjet kampányban irányíthatjuk.
- Panzer IV Tiger I (Tigris): Erős páncélzatú, előlről szinte kilőhetetlen, erős fegyverzetű, melynek nincs ellenfele és az esetek 90%-ban egy lővéssel a roncstemetőbe küldi az ellent, ám egy kicsit lomha. Fegyverzete: 1 db 88 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
- Panzer IV King Tiger (KirályTigris): a csatatér ura, vastag páncélzat és félelmetes fegyverzet, egyedüli hátránya a lomhaság. Fegyverzete: 1 db 88 mm-es ágyú, 1 db 7,92 mm-es géppuska.
Szovjet:
T-34/76: közepes páncélzat, fegyverzet, és fürgeség jellemző rá. Fegyverzete: 1 db 76 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
T-34/85: erős fegyverzet, viszonylag erős páncélzat és fürgeség. Fegyverzete: 1 db 85 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
KV-1: közepes fegyverzet, erős páncélzat. Talán csak egy kicsit lomha. Fegyverzete: 1 db 76,2 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
JS-1 (IS-1): erős páncélzat, erős fegyverzet, viszonylag gyors. Fegyverzete: 1 db 85 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
JS-2 (IS-2): erős páncélzat, erős fegyverzet, viszonylag gyors. Fegyverezet: 1 db 122-mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Szövetséges:
M4 Sherman: közepes páncélzat, fegyverzet, gyors. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
M24 Chaffe: közepes páncélzat, fegyverezet, de nagyon gyors. Fegyverzete: 1 db 75 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Sherman Firefly: közepes páncélzat, de nagyon erős fegyverzet, és gyors is. Fegyverzete: 76,2 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es ágyú.
M26 Pershing: erős páncélzat, fegyverzet, közepesen lomha. Fegyverzete: 1 db 90 mm-es ágyú, 1 db 7,62 mm-es géppuska.
Most jöjjön néhány dolog, amely elmondható a tankokról. Először is rettentően kicsik a különbségek. Alig vehetőek észre a lővegek és a páncélzat közötti eltérések. Azért gondoljatok bele, mégis milyen az, hogy egy Sherman és egy Tigris között alig-alig van különbség? Már pedig nem sok. Egyedül a sebesség különbség az, amit észre lehet venni, de ezt is csak éppen hogy.
A hangok olyan közepesek, a járművek hangjai között is alig van különbség, a lővegek hangjai között már azért jobb a helyzet, ott hallható a különbség. A géppuskák hangja teljesen ugyanaz, tök mindegy melyik nemzet harckocsijáról legyen szó. Zenéből nincs túl nagy választék, de ami van, az egészen jó. Ennyi a hiányosság, ami a zenéket, hangokat illeti, más gond nincs velük.
Most rátérek a grafikára. Nem mondható olyan rossznak, az időjárás elemek (eső, hó) szép, a táj is szép, de vannak kivételek. Az épületek (már ahol van) nem valami szépek, kicsit elhanyagoltak, bár a legtöbb, ami van az is szét van lőve, tehát ez megbocsátható, amúgy sem a házakra fogunk koncentrálni. Főleg a járművek a szépek, bár úgye ez a játék rájuk fókuszál, így ez egyértelmű. Mindegyik szép, kidolgozott. 2006-ban ez a grafika olyan erős közepesnek mondható, egy évvel korábban inkább megálta volna a helyét, de összeségében nem olyan rossz.
Most egy kicsit beszéljünk magáról a harcról. Egy küldetést mindig társakkal kezdünk, ezt változó számú lehet, de lesz olyan is, amikor egyedül leszünk. Nem mellesleg magában a harckocsinkban is vannak társaink, akik igazából semmire sem valóak, csak társalogni szoktak a rádión keresztül, felhívják a figyelmünkre a veszélyt, stb. Parancsnokként mindent mi fogunk csinálni. Mi vezetjük a tankot, mi lővünk, még a géppuskával is. Ebből leszürhető, hogy ez a játék arcade. Parancsnokként egyébként rendelkezésünkre áll egy távcső is, mellyel felderíthetjük a terepet, ám ebben a funkcióban nem tüzelhetünk az ellenfélre, viszont így is be tudjuk mérni őket. Olykor kérhetünk légitámogatást is, a célpontot a távcső segítségével jelölhetjük meg. Páncélos társainkra nem árt vigyázni, nélkülük nem olyan könnyű. Életünket és lőszerünket könnyen feltölthetjük a pályákon elhelyezett "tölő állomásokon". Társainknak mindössze az életét kell tölteni, ezt nekünk kell megparancsolni nekik, lőszerből végtelen áll rendelezésükre, így nincs rá szükségük. Ellenfeleink nem csak tankok lesznek. Lehetnek tankelhárító ágyúk, páncéltörős katonák, aknák vagy éppen repülők. A legveszélyesebb igazából az ágyú, mert messziről észre vesznek és nagy kárt csinálnak, és általában sokan vannak. Az aknák meg teljesen feleslegesek, mivel úgyis észre vesszük őket. De összeségében a legnagyobb gond a tankok fizikája, az, hogy szinte különbség sincs a pálcélzatuk és tüzerejük között, ez nagyon lerontja a játék hangulatát.
Most összefoglalnám a jó pontokat is, mive eddig inkább szidtam a játékot, ami nekem bejön. Hogy miért? Lássuk. Jó pontnak nevezném a hangulatot. Sok hangulatos rész kerül bele a játékba, amik tényleg átéreztetik velünk, mit éreztek igazából több, mint 60 évvel ezelőtt a csatákban. Ilyen pl:. a Kurszki csata, ami azóta is a világ legnagyobb páncélos csatájaként ismert. Bár teljesen nem érezeti át velünk, mégis fantasztikus lett, olykor több tucat tank ront egymásnak, összesen pedig 2-300  jármű található a pályán. Jó pont még a grafika is. 75%-ban jó, 15%-ban piszok jó, a maradék 10%-ban pedig ronda, de összeségében tényleg jó.
Nagyjából ennyit érdemes tudni róla, kellemes kikapcsolódást nyújthat azoknak, akik már régóta várnak egy ilyen játékra! A műfaj kedvelőinek meg egyenesen kötelező, mondjuk nincs is túl nagy választék.
Értékelés:
Történet: 10/7
Grafika: 10/8
Zene/Hang: 10/8
Játékélmény: 10/9
Összesen: 82%
Gépigény:
- Pentium IV 1.4 GHz vagy AMD 2000+ (ajánlott: PIV 2.6 GHz)
- 256 MB RAM ( 512 MB ajánlott)
- 64 MB VRAM (DX8) ajánlott: 128 MB VRAM (DX9)
- 1.5 GB HDD
Tehát nincs nagy gépigénye, a gyengébb vasakon is elmegy.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekbemutato.blog.hu/api/trackback/id/tr12295879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vermes 2008.01.13. 22:50:27

"Ilyen pl:. a Kurszki csata" eltom képzelni mennyi tank vehet benne rész. van veled 3 t34-es, ők meg vannak 60 tigrisel...

története meg nincs, mert az nem az, hogy feleleveníti a játékban a 2. vh. eseményeit...története pl. a bioshocknak, vagy C 'n C 3 nak van, de ennek biztos nincs szoval nem tom mi a faszé adtá rá 7-est... a játékélményről és a grafikárol meg nem is beszélnék. graf max 5-ös, játékélmény meg (ha jó szivü vagyok) akkor hetes...bár ez a teszt szubjektív....;)

Na lényeg a lényeg, nekem nem tetszik a játék!

Jedi 2008.01.14. 12:21:49

Most is azt kell mondanom, mint máskor: ez az én véleményem, neked lehet más. Történetre azért kapott hetest, mert van benne azért néhány új helyszín (Lengyelország, Oroszországon belül, Belgium, stb.)
A kurszki csatához annyit, hogy az nem egy csatából áll, hanem többől és ott JS-1-esek, illetve JS-2-eseket irányítunk. És azért nem csak Tigrisek jönnek ellenünk. De ha sok is van belölük az nem gond, mert itt enyhén szólva is nagy sereg vonult fel és tele volt minden féle acélszörnnyel is, nem kis számban.
Grafika: azért annyira nem rettenetes, hogy 5-öst kapjon...:S

vermes 2008.01.14. 15:30:14

Írtam, hogy a teszt szubjektív

Jedi 2008.01.14. 16:28:14

Tudom, csak megjegyeztem.

jatekkedvelo 2010.02.15. 18:35:38

nem tudok egy pályát átmenni...
amikor egy vonatállomáson vagyunk,és jonnek a gépek-meg kell védeni az uzemanyagtartályokat,nehogy lebombázzák,-de hogy hogyan lojjek le annyi gépet,és meddig tartsam a frontot-hogy jon az erosítés...nemtudom
valaki segítene?
süti beállítások módosítása